10 IUNIE ESTI UN BUN ASCULTĂTOR?

0
43


“Orice om să fie grabnic la ascultare, încet la vorbire”
(lacov 1:19)

Cineva glumea: “Dumnezeu ne-a dat două urechi și o gură pentru că trebuie să ascultăm de două ori mai mult decât vorbim”. A învăța lucrul acesta înseamnă a fi “grabnic ia ascultare, încet la vor­bire”. Cine este un bun ascultător zidește relații. Dar bunii ascultători nu se nasc așa, ei sunt formați! Așadar, iată câteva sugestii pentru a-ți îmbunătăți ascultarea:

1) Ascultă fără să întrerupi. Rezistă tentației de a sări și de a termina propoziția și nu încerca să iei cuvântul cuiva ““ ci ascultă.

2) Ascultă ca să înțelegi. încearcă să înțelegi punctul lor de vedere, sentimentele lor, gândirea și nevoile lor. O ascultare bună înseamnă să auzi ceea ce gândește de fapt cealaltă persoană, ce vrea să spună ea, nu ceea ce îți imaginezi tu. În loc să-ți dai cu presupusul, întreabă: “Am înțeles bine? Vrei să spui c㔦? Simți că “¦?” Cu alte cuvinte, nu presupune ““ verifică;

3) Ascultă fără să judeci. Nu trage concluzii pripite. Dacă ceea ce spune interlocutorul tău nu este relevant, continuă să asculți. “Cine răspunde fără să fi ascultat, face o prostie și își trage rușinea” (Proverbe 18:13). Dacă asculți mai mult, poate totul are sens.

4) Ascultă fără să corectezi, fără să îți exprimi dezacordul sau lipsa de apreciere. A spune: “Nu așa a fost” sau “Ce ai crezut? Dacă nu ai fi fost “¦” sau “Ești prea sensibil” îi pune pe oameni în gardă și oprește comunicarea adevărată.

5) Aprobă vorbitorul. Acceptă punctul lui de vedere și sentimentele lui ca fiind exprimarea unei per­soane valoroase. “Dacă te-am înțeles corect, tu crezi că “¦ simți că “¦ nu-i așa?” Roagă-l să te ajute să înțelegi. “Date fiind cele pe care mi le-ai spus, îmi dau seama de ce simți ceea ce simți” este foarte aprobator și vei spori încrederea și disponibilitatea celuilalt de a lua în considerare soluțiile pe care le-ai putea oferi tu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.