În aceste zile când sărbătorim înălțarea Domnului Isus, ne amintim de sfârșitul glorios, al misiunii Sale publice din această lume. Însă, în timp ce încă mai rostim ”Hristos S-a înălțat!”, trebuie să fim tot mai conștienți de faptul că și noi trebuie să fim pregătiți pentru înălțare. Spun aceasta fiindcă nădejdea tuturor celor credincioși este învierea și apoi înălțarea la cer, pentru a-L întâlni pe Domnul în văzduh.
Despre acest moment apostolul Pavel a anunțat că:
”…. noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiți. Căci însuși Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbița lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, şi întâi vor învia cei morți în Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți toți împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.” (1Tes.4:15-17)
Pentru a înțelege mai bine acest moment al înălțării noastre și pentru a fi pregătiți ca să avem parte și noi de înălțare, menționez că:
- Înălțarea celor credincioși a fost anticipată
Prin mărturisirile făcute de Domnul Isus, El a anunțat nu numai momentul înălțării Lui la cer, ci a anticipat și momentul înălțării noastre. În acest sens, aduc în atenție declarația făcută ucenicilor, prin cuvintele de rămas bun:
” Eu Mă duc să vă pregătesc un loc. Şi după ce Mă voi duce şi vă voi pregăti un loc, Mă voi întoarce şi vă voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, să fiți şi voi.” (Ioan 14:2-3)
Din acest anunț este demn de luat în considerare promisiunea: ”vă voi lua cu Mine”. În limba greacă pentru această anticipare, este folosit termenul ”paralalambano”, care înseamnă a fi luat cu, a fi luat sus, sau a fi luat împreună.
Același termen este folosit de Domnul Isus și atunci când a exemplificat răpirea, aducându-i în atenție pe bărbații care vor lucra la câmp, femeile care vor măcina la moară, și pe cei care vor dormi în același pat, afirmând că unul va fi luat și altul va fi lăsat. Cei care vor fi luați (paralambano) vor merge împreună cu Domnul undeva sus, iar cei care vor fi lăsați, vor rămâne jos (aphiemi).
Apostolul Pavel a anticipat și el acest moment, folosind termenul grecesc ”harpazo”, care înseamnă a fi răpit, sau a fi smuls cu putere, menționând:
” ….. însuși Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbița lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, şi întâi vor învia cei morți în Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți (harpazo) toți împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.” (1Tes. 4:15-17)
Apoi, când a explicat celor din Tesalonic momentul revenirii Domnului Isus și adunarea celor credincioși, el a folosit termenul ” episinagoge”, care înseamnă adunare, sau strângere laolaltă, spunând:
” Cât privește venirea Domnului nostru Isus Hristos şi strângerea noastră laolaltă (episinagoge) cu El, vă rugăm, fraților, să nu vă lăsați clătinați aşa de repede în mintea voastră şi să nu vă tulburați de vreun duh, nici de vreo vorbă, nici de vreo epistolă, ca venind de la noi, ca şi cum ziua Domnului ar fi şi venit chiar.” ( 2Tes.2:1-2)
Datorită acestor afirmații putem spune că dacă la înălțare, Domnul Isus a mers la cer singur; la răpirea bisericii, Domnul îi va lua cu El pe toți cei credincioși, care vor avea parte și ei de înălțare!
Numai că pe lângă termenii care anticipează înălțarea, mai putem adăuga și faptul că:
- Înălțarea celor credincioși este asemănată
Chiar înălțarea Domnului Isus este o prefigurare a înălțării noastre, iar această asemănare este confirmată de mărturisirea îngerilor, care au spus ucenicilor:
” Acest Isus, care S-a înălțat la cer din mijlocul vostru, va veni în același fel cum L-ați văzut mergând la cer.” (Fapte.1:11)
Așa cum Domnul Isus a mers la cer, plecând deodată, în liniște și fără să fie împiedicat de legea gravitației, și noi vom pleca la cer, având trupuri noi asemenea Domnului, într-o clipă, fără zgomot, și fără vre-un obstacol. Apostolul Pavel a descris acest moment afirmând:
” Iată, vă spun o taină: nu vom adormi toți, dar toți vom fi schimbați, într-o clipă, într-o clipită din ochi, la cea din urmă trâmbiță. Trâmbița va suna, morții vor învia nesupuși putrezirii, şi noi vom fi schimbați.” (1Cor.15:61-52)
Însă înălțarea celor credincioși mai poate fi asemănată și cu răpirea lui Enoh, despre care Moise a spus:
” Enoh a umblat cu Dumnezeu; apoi nu s-a mai văzut, pentru că l-a luat Dumnezeu.” (Gen.5:24)
Termenul folosit aici, este ebraicul ”Lagah”, care înseamnă ”a fi luat” ”a fi purtat împreună” ”a fi luat afară din”, sau ”a fi luat departe”.
De aceea putem spune că așa cum Enoh a fost luat la cer, și Domnul Isus S-a înălțat la cer, și cei credincioși vor trăi aceeași experiență a înălțării. Pentru aceasta însă:
- Înălțarea celor credincioși trebuie așteptată
Fiindcă răpirea bisericii poate veni oricând, trebuie să așteptăm înălțarea noastră fiind plini de credință, având o inimă curată și consacrați deplin, să terminăm slujirile pe care Dumnezeu ni le-a încredințat.
Acest semnal de deșteptare pentru slujire, a fost tras chiar de îngerii care au străjuit actul înălțării Domnului, prin provocarea:
“Bărbați Gelileeni, de ce stați şi vă uitați spre cer? Acest Isus, care S-a înălțat la cer din mijlocul vostru, va veni în același fel cum L-ați văzut mergând la cer.” (Fapte 1:11)
De aceea, lasă-mă să te întreb: Care îți sunt așteptările? Ești pregătit să te rogi spunând ”Vino Doamne Isuse”; sau încă nu te-ai pregătit și nu ești gata? Te vei număra printre cei care vor fi luați, care vor trăi înălțarea, sau printre cei rămași care vor avea parte de mânie?
Nu uita că în momentul răpirii bisericii nu mai este timp de pregătire. De aceea fii gata să aștepți venirea Domnului pentru răpirea Bisericii și înălțarea celor credincioși, spunând asemenea poetului:
- Cu nerăbdare, aștept ziua
Când Isus va veni:
/: Zi minunata! :/
Acolo, nu vor mai fi grijiri
Când, cu Isus, vom fi…
/: Zi minunata! :/R1: Zi minunata si ce frumos va fi
Când, cu Isus, noi in cer vom fi!
Zi minunata! Ce fericire
Va fi când, dup-ai Săi copii, El va veni.Vor fi încoronați toți sfinții,
In slava cerului.
/: Zi minunata! :/
Iar fata Lui, in veșnicie,
Cu toți o vom vedea.
/: Zi minunata! :/3. Nu vrei sa fii si tu, acolo,
Prietene iubit,
La masa sfântă, sus pregătită?
De-ti plângi păcatul, chiar acuma,
Poți fi un mântuit;
Isus te-așteaptă, calea ti-arata.R2: /: Zi minunata si pentru tin’ va fi
Daca pe Isus Îl vei primi.
Zi minunata si fericire
Va fi când, printre-ai Săi copii, te vei găsi. :/
Doamne ajută-ne să avem parte de răpire și de înălțare!
Pastor
Dan Boingeanu