ADEVARATUL CRACIUN !

13
750

Adevaratul Craciun
Esenta Craciunului este ceea ce i s-a intamplat Fecioarei Maria: Prin Duhul Sfant, Cristos S-a format in ea (Luca 1:35).

Folosind o imagine foarte indrazneata, apostolul Pavel spune ca el este ca o femeie in durerile nasterii “pana cand Cristos ia chip in voi” (literal, “pana cand Cristos se formeaza in voi”). Scopul lui Dumnezeu este ca noi sa fim facuti asemenea chipului Fiului Sau (Romani 8:29).

Dar ce inseamna sau fim facuti asemenea Lui, sau ca El sa ia chip in noi?
Sau, sa punem alfel intrebarea: Cum arata o persoana in care S-a format Christos? Cum este o persoana care este asemenea lui Cristos?

Problema aceasta este prea importanta ca sa o lasam sa ramana la nivelul teoretic si declarativ. Trebuie sa o aducem la nivelul practic, la realitatea
noastra de toate zilele.

In Matei capitolul cinci, incepand cu “fericirile” ( o lista de opt trasaturi de caracter) si continuand cu declaratiile solemne “Dar Eu va spun”¦”, omnul Isus ne picteaza portretul persoanei care vrea El sa devenim noi. In concluzie, El formuleaza aceasta declaratie care ne taie respiratia: “Voi sa fiti desavarsiti, asa cum Tatal vostru cel ceresc este desavarsit” (5:48).

Acum sa stam si sa judecam o clipa. Isus Insusi era Fiul perfect al Tatalui perfect! El era chipul lui Dumnezeu! Nu este atunci logic sa spunem ca in Matei 5 Isus isi picteaza propriul Sau portret?

Parca Il aud pe Fiul lui Dumnezeu spunandu-ne:

“Asa sunt Eu cum v-am cerut voua sa fiti. Eu sunt perfect, asa cum Tatal Meu este perfect. Si aceasta inseamna a fi o persoana perfecta. Mai mult, Eu am venit aici pe pamant pentru a face persoane ca Mine Insumi, persoane dupa chipul Meu. Chipul pe care tocmai vi l-am pictat este forma Mea, este structura Mea, este caracterul Meu. Si asa vreau eu sa deveniti voi. Eu vreau sa deveniti ca Mine.

“Si mai vreau sa stiti ceva: Inca de la intemeierea lumii, Tatal meu a decis ca voi sa fiti asemenea chipului Meu, sa aveti caracter si comportament ca al Meu, asa incat voi sa fiti realmente fratii Mei si surorile Mele.”

Portretul pe care ni l-a pictat Domnul Isus in Matei 5 este atat de maret si de sublim incat i-a speriat pe foarte multi teologi. Multi au incercat sa ne convinga, de exemplu, ca Predica de pe Munte (Matei 5-7) este “Lege” (si noi nu vrem lege ci numai har), sau ne-au spus ca Predica de pe Munte nu este pentru zilele noastre.

Dar, ascultati bine! Tabloul pictat de Domnul Isus in Matei 5, care este autoportretul Lui si ceea ce ne cere El noua sa fim, este insusi scopul final al lui Dumnezeu cu noi. Si este insusi scopul pentru care a murit Cristos pe
cruce, deoarece ni se spune ca El a murit “ca sa-si curateasca un popor care sa fie al Lui, plin de ravna pentru fapte bune” (Tit 2:14).

Va propun sa facem un exercitiu, pe care eu il consider a fi totalmente justificat: in loc de “plin de ravna pentru fapte bune” sa punem “pasionati pentru a fi dupa chipul Lui”, sau “pasinoati sa fim asemenea Lui”, deoarece aceasta este esenta expresiei “fapte bune.” Cristos Si-a dorit persoane in care sa se formeze El insusi! Acesta este scopul ultim al Golgotei!

Dar cum poate fi realizat un ideal atat de inalt in noi cei slabi si atat de
departe de perfectiune?! Raspunsul se gaseste in Romani 5-8.

Discutia incepe de fapt cu afirmatia din 5:10, ca “vom fi mantuiti prin
viata Lui” (a Domnului Isus Cristos). Va sugerez iarasi sa facem o schimbare, deasemenea justificata de intreg contextual acestei afirmatii. Va sugerez ca in loc de “mantuiti” sa scriem “formati dupa chipul Lui.” Atunci obtinem acest text:

“vom fi formati dupa chipul Lui prin viata Lui.”
Vreau acum sa va spun ca tot ceea ce urmeaza dupa 5:10 pana la sfarsitul capitolului 8 este pur si simplu o explicare a acestei afirmatii. Cheia explicatiei, de la care curge tot restul, este in 6:5, “ne-am facut una cu El.”

Verbul de aici traduce cuvantul grecesc compus “synfyteo”, care inseamna “plantati impreuna” (expresie care trebuie sa ne evoce plantarea noastra, sau mai exact, altoirea noastra ca mladite in Vita de vie (care este Cristos).

Dupa ce ni se spune ca am fost facuti una cu El in modul acesta organic,
urmeaza o serie lunga de lucruri care ni se spune ca s-au intamplat cu noi, sau pe care suntem chemati noi sa le facem, “impreuna cu El” sau “in unire cu El.”

Iata lista completa: am fost rastigniti impreuna cu El (v.6), am murit impreuna cu El (v.8), am fost ingropati impreuna cu El (v.4), traim impreuna cu El (v.8, viitorul de aici are conotatie de viitor de la data la care am murit cu El). Apoi, in 8:17 mai avem trei: suferim impreuna cu El, suntem mostenitori impreuna cu El si vom fi glorificati impreuna cu El.

Lista se completeaza in Efeseni 2:5-6: am fost adusi la viata impreuna cu El, am fost inviati impreuna cu El si am fost asezati impreuna cu El in locurile ceresti.

Intorcandu-ne acum iar la Romani opt, toata seria aceasta de evenimente care au avut si au loc impreuna cu Cristos, sau in unire cu El, culmineaza in 8:29 cu evenimentul care ne intereseaza pe noi aici: Din vesnicie Dumnezeu a hotarat ca noi sa fim facuti asemenea chipului Fiului Sau.” Din pacate, in limba romana traducerea nu capteaza sensul din limba greaca. Forta si secretul textului sta in cuvantul grecesc “synmorfous”, care inseamna “formati impreuna.”

Sa ne amintim ca aceasta afirmatie vine ca apogeul a ceea ce s-a inceput in 5:10, ca adica “vom fi mantuiti prin viata Lui” si ca explicatia incepe in 6:5 prin afirmatia ca “am fost facuti una cu El” si ca o culminare a tuturor celorlalte lucruri pe care le-am trait sau le traim “impreuna cu Cristos.” (In greaca, toate acestea sunt formate din cuvinte compuse cu prefixul syn, ca in synfytes, synestaurothe, synetafemen, etc.).

Acum in 8:29 vine synmorfous care evident inseamna “formati impreuna cu Cristos” sau “formati in unire cu EL.”

Care este esenta la toate acestea? Esenta este ca noi putem sa ne transformam dupa chipul lui Cristos numai in unire cu Cristos. Sau, mai practic, putem deveni ca Cristos numai daca invatam sa traim impreuna cu Cristos, (formula pe care o gasim in 1 Tes.5:10).

Nu poti deveni ca Cristos daca esti separat de Cristos. Tu poti deveni ca El numai daca inveti sa traiesti in unire intima cu El si daca inveti realmente, in mod obiectiv, in mod practic, sa traiesti in aceasta unire sipartasie comuniune, comunicare) cu El. Inca o cheie practica. In 2 Cor.3:18, ni se spune ca in asura in care privim cu fata descoperita (adica fara nici o piedica) fata Domnului Isus (adica, persoana Lui, caracterul Lui si comportamentul Lui) suntem transformati dupa chipul Lui, nu dintr-o data, ci treptat, “din slava in slava”, in mod gradat, prin lucrarea pe care o face in noi in acelasi timp Duhul Sfant.

Tu devii ca persoana pe care o admiri! Tu imiti pe cine admiri! Si acesta este exact lucrul la care suntem chemati: sa-l imitam pe Domnul Isus (1 Cor.11:1; Ef. 5:1-2).

Dar tineti minte! Putem sa facem aceste lucruri numai in unire practica, reala, obiectiva, concreta cu El. Scopul Craciunului este ca Cristos sa se formeze in noi asa cum s-a format in Fecioara Maria. Maria a intrebat: “Cum se poate sa se intample asa ceva?” Raspunsul pe care l-a primit a fost: prin Duhul Sfant si prin puterea celui Prea Inalt! (Luca 1:35).

Tu te indoiesti ca se poate forma Cristos in tine, adica sa te asemeni tot mai mult cu El in caracter si comportament, asa cum este prezentat chipul Lui in Matei 5? Adu-ti aminte! Nici Maria n-a putut sa creada! Dar ea s-a oferit pe Sine lucrarii Duhului Sfant si puterii lui Dumnezeu!

Cand Duhul Sfant te umbreste si cand puterea lui Dumnezeu lucreaza in tine, El poate face mult mai mult decat iti poti tu inchipui (Efeseni 3:2-21). Adu-ti aminte ca la om este cu neputinta, dar toate sunt cu putinta la Dumnezeu. De aceea ai nevoie de trairea in unire cu Cristos! Crede minunea Craciunului! Nu numai in Maria, ci si in tine insuti! Aceasta este urarea pe care v-o facem noi la acest Craciun.

Iosif si Elisabeta Ton
Va iubim mult!

13 COMENTARII

  1. Cr?ciunul

    (S?rb?toarea de Cr?ciun, perspectiv? biblic?)

    Cum se umple o colivie de p?s?ri, (Ieremia 5:27 ) a?a se umplu comunit??ile “cre?tine” prin vicle?ug, (2 Timotei 3:1-5; 2 Petru 2:1-3), tot astfel ?i s?rb?toarea de Cr?ciun, care este doar unul din exemplele de în?el?ciune din vremurile aceastea (2 Timotei 4:3).

    Istoria (cum a ap?rut)
    Istoria Cr?ciunului este de ajutor în în?elegerea noastr?. Aceasta ne ajut? s? privim ?i s? examin?m ceea ce “biserica” a f?cut în trecut, ?i ce ar trebui s? facem noi azi. În conformitate cu istoria, Biserica Catolic?, a adoptat (Cre?tinizat) în secolul 4, idolatria rea din zilele acelea. În Enciclopedia Britannica (Macropaedia, edi?ia 1978, Vol.. 15, p.1062-1063), în temeiul Roman Religion, este scris urm?torul text: Ca supravie?uire a religiei romane. Pentru un timp, monede ?i alte monumente au continuat s? lege doctrinele cre?tine de cultul soarelui, de care Constantin (Împaratul) a fost dependent anterior. Dar, chiar ?i atunci când aceast? etap? a ajuns la cap?t, p?gânismul Roman a continuat s? exercite influen?e permanente,. . .[apoi vorbind de calendarul bisericesc], în special de Cr?ciun, care îmbin? elemente ce includ atât s?rb?toarea Saturnalia, cat ?i ziua de na?tere a lui Mithra.
    În tradi?iile de Cr?ciun de William Auld Muir, el scrie: Aceast? credin?? ciudat? din Est, a c?rui dumnezeu Mithra a fost identificat cu Neânvinsul Soare, s-a dovedit a fi cel mai formidabil rival al cre?tinismului. (p.29) Ziua de na?tere a lui Mithra (zeul soarelui) era pe 25 decembrie. În loc s? se opun? acestei idolatrii, Biserica Catolic? literalmente a format ideea c? 25 decembrie a fost ziua de na?tere a lui Hristos, ?i a l?sat s?rb?toarea pagân?, dândui un nume nou :”Craciunul.” Într-o carte pentru copii intitulat? Cr?ciun (de Jane Duden), se spune urm?toarele:

    La început, doar un mic num?r de oameni în Imperiul Roman erau cre?tini. To?i ne-cre?tinii erau numi?i p?gâni. P?gânii aveu s?rb?tori de-ale lor pe 25, sau aproape data de 25 decembrie. De exemplu, romanii aveau festivit??i de sfâr?itul anului, pentru a onora Mithra, zeul lor de lumin?. Una dintre cele mai populare s?rb?tori p?gâne a fost Saturnalia …. Oamenii î-?i trimeteau cadouri ?i alimente preparate special. Î-?i decorau casele cu crengi verzi. Peste tot, oamenii se opreau din lucru ca s? se al?ture celor ce s?rb?toreau. Liderilor cre?tini nu le-a fost u?or s? converteasc? necre?tinii (sau p?gânii) la religia cre?tin?. P?gânilor le pl?ceau s?rb?torile de recolt? ?i de iarn?. Ei nu au vrut s? le dea uitarii. Iat? de ce, peste ani, papii (conduc?torii spirituali ai Bisericii Romano-Catolice), precum ?i liderii bisericilor “cre?tine” au permis multor obiceiuri str?vechi, s? devin? parte a s?rb?torilor Cr?ciunului. (p.8-9)

    În plus, în Evergreen Solstice, istorie, folclor ?i origini a Pomului de Cr?ciun,(The Solstice Evergreen, The History, Folklore and Origins of the Christmas Tree) Sheryl Ann Karas noteaz?: Convertirea p?gânilor: În primii 300 de ani, biserica din Roma a men?inut o pozi?ie dreapt? împotriva credin?ei ?i practicilor p?gâne ; cu toate acestea, mul?i poten?iali converti?i noi au fost reticen?i în a renun?a la festivit??ile care le erau familiare. Una dintre cele mai populare s?rb?tori în anul Roman a fost Saturnalia. A fost o u?oar? luare de decizii, culminând cu o s?rb?toare a solsti?iului de iarn? pe 25 decembrie, numit Natilis Solis Invictior ziua de na?tere a Soarelui invincibil. Astfel o s?rb?toare î-?i face în curând apari?ia pe p?mânt, ce onoreaz? puterea soarelui ?i fertilitatea. În 375 AD,Biserica [Catolic?] a anun?at c? a fost descoperit? data de na?tere a lui Hristos,… pe 25 decembrie, ?i a permis ca o parte din lumina-tradi?iilor iubite ?i obiceiurilor mai vechi, cum ar fi osp??, dansuri ?i schimb de cadouri, s? fie încorporat? în s?rb?torirea ?i înplinirea respectuoas? a Cr?ciunului. Cu toate acestea practica popular? (de frunzi?) cu crengi verzi, folosite pentru a decora casele ?i locurile sfinte în timpul s?rb?torii Saturnalia, era înc? interzis ca idolatrie p?gân?. (p.88) ?i: Anumite s?rb?tori populare cum ar fi Yule, ?i alte obiceiuri: cum ar fi aprinderea de lumân?ri, în care oferirea de mici sacrificii sub anumi?i copaci Sfn?i, nu ar putea fi u?or suprimate, astfel încât acestora li s-au dat noi sensuri. S?rb?torile ?i ritualurile de Yule au fost încorporate în Cr?ciun. S-au aprins lumân?ri s?-?i aminteasc? de Hristos ca lumina lumii. Iar darurile Sfinte au venit pentru a simboliza darurile pe care le-au adus în?elep?ii (magii) . (p.91)

    Ea, de asemenea, cel mai interesant spune: Multor oameni le place s? accentueze “patrimoniul nostru p?gân”. Am fost înv??a?i s? asociem p?gânismul cu practicile violente ?i prin urmare, se consider? c? este un pericol a vedea aspecte p?gâne în religia civilizat? modern?. Cu toate acestea, p?gânismul este mult mai mult decât un sacrificiu uman. Acesta face parte din trecutul nostru spiritual (Tradi?ia). În cazul Pomului de Cr?ciun, aceast? festivitate poate îmbog??i ritualul prin s?rb?torire chiar ?i pe cei mai fundamentali?ti cre?tini ?i revitalizeaz? prin s?rb?torile de iarn? pe cei care nu sunt. (p.5)

    În, Zondervan Pictoral Enciclopedia din Biblie (Vol. AC, p. 804) se arat?: Treptat, o serie de practici predominante a na?iunilor în care cre?tinismul a intrat au fost asimilate ?i au fost combinate cu ceremonii religioase din jurul Cr?ciunului. Asimilarea unor astfel de practici, în general, reprezentat? eforturile cre?tinilor pentru a transforma sau, a absorbi întrun alt mod, practicile p?gâne.

    În The Glory and Pageantry of Christmas (Gloria ?i Spectacolul Public Grandios de Cr?ciun), de c?tre redactorii: Time-Life Books, este recunoscut urm?toarele: Cre?tinii au început asimilarea acestor obiceiuri vechi, dândule sensuri cre?tine, în scopul de a ajuta la r?spândirea credin?ei. Mul?i dintre p?rin?ii Bisericii au considerat aceast? metod? periculoas?. . . Dar, cei mai mul?i dintre misionarii cre?tini, care au fost în Europa Central? ?i de Vest, în vreme ce Imperiul Roman se n?ruia, au urmat sfatul lui Grigore cel Mare. El a scris, în 597, c? nu ar trebui s? încerce s? se renun?e la obiceiurile p?gâne, pe nea?teptate,” dar este bine s? fie adaptate “, “spre lauda lui Dumnezeu.” (p.114)

    A fost acest sfat dup? voia lui Dumnezeu? Deloc! În In Christmas Traditions (Tradi?iile de Cr?ciun) de William Auld Muir, el scrie: . . . Sf Ioan Gur? de Aur (Chrysostomos), Episcop de Constantinopol (398-403). . . face referire la festivalul p?gân al dumnezeului-soare ?i spune: “În aceast? zi, de asemenea, Ziua de na?tere a lui Hristos care a fost stabilit? în ultima vreme la Roma, pentru c?, în timp ce p?gânii s-au ocupat cu ceremoniile lor profane, cre?tinii ?i-ar putea îndeplini ritualurile lor sacre netulbura?i. Ace?tia numesc acest (Dec.25,..) Ziua de na?tere a Invincible One (Mithra); invincibil, dar care, altul ca Domnul? Ei o numesc “Ziua de na?tere a Zeului soare, dar Hristos este Soarele Drept??ii.” (P.31-32) Acest lucru este foarte în?el?tor, ?i nu este ceea ce Dumnezeu a poruncit ca sfin?ii s? fac?… (Romani 12:9, “Fie-v? groaz? de r?u.”). În Evul Mediu, s?rb?toarea de Cr?ciun a fost considerat? ca ceva foarte r?u. Observa?i ce spune Frank Muir în cartea sa de Cr?ciun Tradi?ii ?i Obiceiuri:

    All Hallows Eve, 31 octombrie, a fost în mod tradi?ional ziua în care (Lord of Misrule) Domnul dezordinii, sau prostiei) î-?i f?cea apari?ia, pan? la Cr?ciunul ce urma. El, domnea apoi pan? la Întâmpinarea Domnului, 2 februarie. Cunoscut sub alt nume, “Maestrul de Merry Disport”, “Stare?ul absurditatii”, “Regele Cr?ciun”. Domnul Prostiei era personificarea spiritului de Dezordine, Distrac?ie ?i Magie, ce f?cea ca s?rb?torile de Cr?ciun s? fie a?teptate cu ner?bdare, în Evul Mediu; (p.13) Domnul Prostiei a fost un ingredient principal în s?rb?torea medieval? de Cr?ciun. Cu toate acestea, s?rb?torile au fost mult prea p?gâne pentru puritanii secolului al ?aptesprezecelea, care le-au criticat violent ?i în cele din urm? a interzis alegerea sa total?. (p.14)

    Ce înseamn? acest “Domn al Prostiei”, de cine v? aminte?te?… dumnezeul veacului acestuia (2 Corinteni 4:4; 1 Ioan 5:19) Satana. A fost Biserica Catolic? dreapt? în asimilarea cultului r?u (spre Cre?tinizare), idolatria acelor vremuri? Nicidecum! În 1 Tesaloniceni 1:8-10, Pavel noteaz? c? s-au întors de la idoli, la Dumnezeul cel viu. Cu alte cuvinte, s-au întors de la idoli. Ei nu au avut nimic de-a face cu orice din trecut.

    Cite?te de asemenea: 1 Tesaloniceni 5:22 unde Pavel îndeamn? s? “se ab?in? de la orice form? de r?u” Feri?i-v? de orice se pare r?u, sau Faptele Apostolilor 14:8-15 acolo unde Pavel si Barnaba spun b?rba?ilor din Listra, “…noi v? aducem o veste bun?, ca s? v? întoarce?i de la aceste lucruri de?erte la Dumnezeul cel viu. Ar trebui s? se întoarc? de la aceste lucruri inutile la Dumnezeul cel viu.” Mesajul lor nu a fost unul de “asimilare”!

    Cr?ciunul Azi:

    Cel pu?in, atât cât pricep masele, cele mai multe din sensurile lui dumnezeu “Mithra” (idolatrie), s?rb?toarea lui Saturn (idolatrie), precum ?i alte practici p?gâne, toate sunt uitate. Ast?zi, am putea oare crede c? cu timpul aceste s?rb?toari p?gâne au devenit “sfinte”? Niciodat? nu au devenit sfinte.Unii se uit? la Romani 14:5-6, în ceea ce prive?te Cr?ciunul. Dar, Romani 14 (Noteaz? versetul 1) vorbe?te de lucruri îndoielnice. A?a cum vom vedea, acesta nu este un lucru îndoielnic. Este vorba aici mai degrab? de un Hristos fals, ?i cult fals lui Dumnezeu, decât în adev?r (Ioan 4:24).
    Cr?ciunul, în America (?i Europa) de ast?zi este s?rb?torit în principal în patru moduri:
    S?rb?toarea venirii lui Mo? Cr?ciun

    S?rb?toarea venirii lui Hristos ?i venirea lui Mo? Cr?ciun

    S?rb?toare cu caracter laic (nici Hristos, nici Mo? Cr?ciun)

    S?rb?toarea na?terii lui Hristos

    1. Vorbind despre cei care s?rb?toresc venirea lui Mo? Cr?ciun? Ei a?teapt? pe Mo? Cr?ciun: “El ?tie când dormi. El ?tie când esti treaz. El ?tie dac? ai fost r?u, sau bun, astfel încât s? fii bun pentru numele lui dumnezeu.” Aceste cuvinte descriu un dumnezeu (numai un dumnezeu ar putea face la nivel mondial astfel de lucruri). Mo? Cr?ciun este un dumnezeu fals (un idol, 1 Ioan 5:21). El este blând, curat ?i arat? bine, vine la miezul nop?ii (un dumnezeu fals). 2 Corinteni 11:14 ne avertizeaz? de schemele Diavolului ?i c?ile Sale viclene. Satana însu?i se transform? într-un înger de lumin?. Chiar dac? este totul “f?cut cu credin??”, aceasta este înc? ?i mai este r?u. Întregul concept “Mo? Cr?ciun” nu este bun, chiar este r?u ?i gata s? în?elepe cei lesne crez?tori.
    2. Cât despre cei care s?rb?toresc venirea lui Hristos ?i venirea lui Mo? Cr?ciun? În cultura noastr?, nu este pu?in probabil pentru a vedea scena Na?terii împreun? cu Mos Craciun ?i renii lui (unele chiar au Mo? Cr?ciun în scena Na?terii). Este un astfel de lucru pl?cut în ochii lui Dumnezeu, de amestecare a unui dumnezeu fals cu Hristos? În nici un caz (ex, Tefania 1:4-5)!
    3. Iar despre cei ce s?rb?toresc Xmas, ateii, sau alte religii (nici Hristos, nici Mo? Cr?ciun)? Ace?ti oameni de obicei au doar o s?rb?toare cu pom de Cr?ciun, schimb de cadouri, etc. Este o lucrare “Fantoma Cr?ciunului trecut”, în povestea lui Ebenezer Scrooge! În aceast? poveste nu exist? nici un Mo? Cr?ciun. Aceast? “Fantom? din Cr?ciun”, înva?? Dl.Scrooge a “?ine Cr?ciunul: în inima lui.” (p. 43 în Cr?ciun, de Jane Duden). Din punct de vedere biblic, este demonul din Cr?ciun. ?tiind c? întreaga lume se afl? în st?pînirea celui r?u (1 Ioan 5:19), aceasta este o poveste interesant? bine-cunoscut? ?i comun?. Povestea poate fi fictiv?, dar exist? o ordine în toate acestea ?i” în?eal? întreaga lume”(1 Ioan 5:19; Apocalipsa 12:9).

    Altceva ce noi ar trebui s? not?m, este un comentariu f?cut în Evergreen Solstice (Solsti?iul Totdeauna verde), de c?tre Sheryl Ann Karas. Ea a fost crescut? într-o familie de evrei ?i ea spune acest lucru despre Cr?ciun: Tânjeam dup? magia ?i lucrurile speciale din acele zile. ?i lucrul cel mai impresionant al tuturor, pentru mine era: Pomul de Craciun. (p.3) ?i, Punctul principal pe toat? durata s?rb?torilor de Cr?ciun este pomul împodobit. Colinde sunt cântate în jurul acestuia. Cadouri sunt schimbate sub el. Oaspeti, ?i cina de Craciun, ave?i grij? deosebit? pentru a aduce complimente gazdei de frumusetea lui. Nimeni nu pretinde c? prin aceste ritualuri se închin? pomului, dar în cazul în care un vizitator de pe alt? planet? interpreteaza astfel, mare mirare. ?i, Ce altceva ar putea face cineva, atat de ciudat, atât de capricios, ?i atât de special? (p.8) ?i, Pomul de Cr?ciun nu este doar un lucru destul de frumos ca s? te ui?i la el. El are un loc special în istoria spiritual? a tuturor ?i, începând cu simbolismul lui antic care este încorporat în religiile noastre familiare moderne, înc? mai are puterea de a ne agita în adâncul sufletelor noastre primordiale. (p.106)
    Într-adevar, oamenii nu pretind c?-i “cult” (adorare) a bradului, “pomul de Cr?ciun”. Dar, este oare? Aminti?i-v? de cântecul, “O brad de frumos, o brad de frumos…”? Dac? se compar? “pomul de Craciun” cu Ieremia 10:1-4, exist? unele asem?n?ri izbitoare.

    4. Cât despre cei care pur ?i simplu s?rb?toresc Cr?ciunul ca o celebrare a na?terii lui Hristos? Mai întâi de toate, Hristos de “Cr?ciun” nu este Hristos din Biblie. Iat? trei motive solide de ce ar trebui s? ne fac? s? jungem la o astfel de concluzie:

    Nu este biblic (adic?, nu este de la Hristos).

    Nu este biblic nici una din practicile asociate cu Cr?ciunul. Iar 25 decembrie, pentru data na?terii Domnului, este o ?ans? din 365 a fi adev?rat ( a fost de fapt ziua de na?tere a unui Dumnezeu fals, Mithra). Ideea acestui întreg ansamblu de “Cr?ciun” nu a venit pân? la 300 ani dup? ce Hristos a fost n?scut. Când a fost primul “Cr?ciun” (primul Noel)? Acesta nu a fost în anul na?terii Domnului nostru. Prima s?rb?toare de”Cr?ciun” nu a fost pân? cândva în secolul 4 cînd biserica catolic?, în loc s? se opun? r?ului, a adoptat-o.

    2. Hristos este Sfânt ( separat, sau pus deoparte: Evrei 7:26).

    A. Termenul de “Cr?ciun” este blasfemie. Etimologia (r?d?cina cuvântului) vine de la “Cristos-masa”, ” masa “, fiind Comuniunea Bisericii Catolice (Euharistia), astfel pâinea ?i vinul se transform? în trupul ?i sângele real al lui Isus (numit “transsubstan?iere”). Hristos este sacrificat la fiecare mas?. Acest lucru este direct împotriva Cuvântului: Evrei 9:27-28; 10:11-18.

    B. De la primul Cr?ciun ?i pân? în prezent, s?rb?toarea de Cr?ciun a fost întotdeauna asociat? cu închinarea la idoli, obiceiuri rele, supersti?ioase (în trecut, Mithra, zeul soare, astazi, Mo? Cr?ciun, magie, vr?jitorie, dumnezeul materialismului). Hristos, Domnul Sfânt din Biblie cheam? pe oameni s? se poc?iasc? de p?gânismul lor (Fapte 17:16-31), ?i nu la “Cre?tinizare”.

    3. Este un Hristos fals.
    În general, lumea ador? (se închin?, iube?te) Hristosul de Cr?ciun. Lumea nu prime?te (ur??te, respinge) adev?ratul Hristos (Ioan l: ll; 7:7). Mormonii au Hristosul lor. Martorii lui Iehova au un Hristos al lor. Unitarieni au Hristosul lor. Catolicii au Hristosul lor. S?rb?toarea de Cr?ciun are Hristosul ei (care este în principiu, un Hristos catolic). Când se va întoarce Isus Hristos, crezi tu c? El va reveni ca Hristosul de Cr?ciun (Apocalipsa 19:11-16)? Desigur c? nu! Chiar ?i atunci când El a venit ca un prunc, aceast? profe?ie a fost f?cut? cu privire la El, c? va fi “… un semn care , care va stîrni împotrivire…” (Luca 2:34). Lumea ura?te pe adev?ratul Hristos. Cineva ar putea spune, “Ei bine, când vom s?rb?torii de Cr?ciun, s?rb?torim na?terea lui Hristos din Biblie.” Asta-i o minciun?! Hristos de Cr?ciun, nu este Hristos din Biblie.
    Israeli?ii ?i-au spus acela?i tip de minciun?, în Exodul 32:4-5 cu vi?elul de aur. Ei ?i-au spus: “Israele! Iat? dumnezeul t?u, care te-a scos din ?ara Egiptului.” Când a v?zut Aaron lucrul acesta, a zidit un altar înaintea lui ?i a strigat: “Mâine va fi o s?rb?toare în cinstea Domnului!” (Ebraic? “lui Yahweh”). Isus a spus în Ioan 4:24: Dumnezeu este Duh; ?i cine se închinã Lui, trebuie sã I se închine în duh ?i în adevãr.”
    Care trebuie s? fie atitudinea noastr? fa?? de ce este r?u ?i falsul “Cristos”?… Ar fi aceasta: Copila?ilor, p?zi?i-v? de idoli. Amin. (1 Ioan 5:21)

    Ce altceva trebuie facut?…”fugi?i de închinarea la idoli” (1 Corinteni 10:14),Fie-v? groaz? de r?u.” (Romani 12:9), “Cerceta?i ce este pl?cut înaintea Domnului, ?i nu lua?i deloc parte la lucr?rile neroditoare ale întunericului, ba înc? mai de grab? osîndi?i-le.” (Efeseni 5:8-11).

    S? se dep?rteze de r?u ?i s? fac? binele(1 Petru 3:11) ?i “nu urma r?ul, ci binele” (3 Ioan 11).

    Cât prive?te modul în care s? ne închinam lui Hristos ?i cum s? s?rb?torim na?terea Sa, noi ar trebui s? luam în considerare de asemenea, ceea ce Domnul le-a spus israeli?ilor în Deuteronom 12:30-32: vezi s? nu te la?i prins în curs?, c?lcând pe urmele lor….Fere?te-te s? nu cercetezi despre dumnezeii lor ?i s? zici: “Cum slujeau neamurile acestea dumnezeilor lor? ?i eu vreau s? fac la fel.”….Voi s? p?zi?i ?i s? împlini?i toate lucrurile pe care vi le poruncesc eu; s? n-ad?uga?i nimic la ele, ?i s? nu scoate?i nimic din ele.

    Este o gre?eal? grav? s? te închini lui Dumnezeu, în mod gre?it. Nadab ?i Abihu, fiii lui Aaron, au înv??at asta la modul cel mai dificil atunci când au oferit gre?it t?mâie Domnului în Levitic 10, astfel ei au murit, când au adus înaintea Domnului foc strãin (Numeri 26:61). Domnul i-a ucis cu foc! Noi ar trebui s? lu?m aminte la cuvintele lui Moise care l-a îndemnat pe Aaron, în ceea ce prive?te închinarea ? “Aceasta este ce a spus Domnul, când a zis: “Voi fi sfin?it de cei ce se apropie de Mine, ?i voi fi prosl?vit în fa?a întregului popor.”

    John MacArthur scrie: ?ase modalit??i prin care Satana încearc? s? Fure Cr?ciunul: Dac?-?i lipse?te cumva realitatea Cr?ciunului în via?a ta, s? ?tii c? dac? prime?ti pe Domnul Isus Hristos ?i crezi în Numele Lui, Cr?ciunul va deveni real pentru tine. (p.20)

    Este aceasta ceea ce trebuie s? dorim noi?- Cr?ciunul “s? devin? real” oamenilor? Un cre?tin adev?rat nu ar vrea ca un hristos fals “s? devin? real” oamenilor. Lua?i în considerare câteva întreb?ri: Ce fel de mesaj aducem noi în lume pentru a s?rb?torii Cr?ciunul? C? Dumnezeu este ecumenic, sau eclectic (mai multe feluri)?… Sau, c? El este Sfânt? Este Cr?ciunul o imagine clar? a Evangheliei? Deloc! Ce este de baz? în evanghelie?… Poc?in?a! Poc?in?a de ce? “¦ de la toate c?ile tale rele (Isaia 55:6-7). Cr?ciunul este un un amestec de r?utate ?i cre?tinism; prin urmare, nu constituie o poc?in?? complet? de toat? r?utatea. Ce încerca s? se evite prin “Cre?tinizarea” Cr?ciunului? Persecu?ia (fiind un proscris)! Frica de oameni este o curs?,(Proverbe 29:25).Oamenilor le este fric? pentru c? au inimile (mintea) în aceast? lume (p?mânt), nu în lucrurile de sus (Coloseni 3:2).

    Care-i problema cu celebrarea na?terii lui Isus “pe 25 decembrie? “¦.Problema este c? este o minciun?. Nu este na?terea adev?ratului Hristos. Este a na?terii unui Hristos fals – care este o idolatrie, este demonic (Levitic 17:7; Deuteronom 32:17; 2 Cronici 11:15; Psalmul 106:37; I Corinteni 10:20-21).
    Cristosul de Craciun, care este iubit de lume, nu a fost niciodat? conceput în pântecele Mariei. Aceast Cristos fals, este fie un demon (sau demoni), fie chiar Satana, ?i el nici nu s-a n?scut din rasa uman? ca s? ridice p?catul omenirii.

    În sine, nu este nimic gre?it a oferi cadouri, sau având o s?rb?toare; dar atunci când aceasta se face în numele unui hristos fals (idolatrie), este de a ne opune (Romani 12:9). Dup? cum Cristos a condamnat cre?tinii “din Pergam ?i Tiatira pentru c? mâncau din lucrurile jertfite idolilor (Apocalipsa 2:14, 20), tot a?a ar trebui s? ne opunem ?i noi la tot ceea ce este f?cut în numele acestei moderne, ?i în?el?toare practici idolatre cu numele …Cr?ciun.
    Ar trebui, de asemenea re?inut c? Isus a refuzat s? Se al?ture practicilor religioase din zilele Lui (“dreapta”, iudaismul ?i practicile lor, precum ?i fariseii). Cu atât mai mult El refuz? s? se al?ture la Mo? Cr?ciun, precum ?i la toate capcanele acestei s?rb?tori…hristos “-mas?”? La ce ne-a chemat Dumnezeu? …La o via?? sfânt?.
    dup? cum Cel ce v-a chemat este Sfânt, fi?i ?i voi sfin?i în toat? purtarea voastr?. C?ci este scris: “Fi?i sfin?i, c?ci Eu Sunt Sfânt”. (1 Petru 1:15-16; ?i Evrei 12:14) Psalmistul cheam? astfel în Psalmul 94:16,
    Cine m? va ajuta împotriva celor r?i? Cine m? va sprijini împotriva celor ce fac r?ul?

    Credincio?ii sunt chema?i s? îndrume lumea la poc?in??. Acesta este mesajul lui Isus ar?tat în (Matei 4:17), nu pentru a face ca omul s? se simt? bine, sau asimilarea practicilor lor (atunci când aceasta este r?u), sau s? asem?n?m via?a noastr?, cu a lor. Astfel Romani 12:2 spune: S? nu v? potrivi?i chipului veacului acestuia, “Nu v? conforma?i lumii acesteia.”[Apropo, în cazul în care problemele de familie sunt întâlnite din cauza unui refuz, pentru a s?rb?tori Cr?ciunul, cite?te: Luca 12:49-53.]

    John MacArthur scrie: cre?tinii de ast?zi, în general, nu se opun s?rb?toririi Cr?ciunului. Practicarea în sine nu este nimic, iar s?rb?toarea nu este ceva: drept sau gre?it. (Dumnezeu cu noi, copyright 1989, p.25) Este acesta standardul nostru? În cazul în care ast?zi cre?tinii nu se opun, atunci nici noi nu ar trebui s? ne opunem? Sau, este adev?rat c? “s?rb?toarea în sine nu este nimic”( Mo? Cr?ciun, credin?a-facut?, dumnezeu fals, un hristos fals, ?i spiritul “de Cr?ciun” – un demon sau demoni, sau chiar Satana)? S? nu ne l?s?m influien?a?i de ceea ce fac al?ii din jurul nostru (Pavel scrie, 2 Timotei 4:10; Dima din dragoste pentru lumea de acum m-a p?r?sit ?i… ?tii c? cei ce Sunt în Asia to?i m-au p?r?sit, 2 Timotei 1:13-15), dar noi s? fim convin?i de Scripturi ?i s? le aplic?m cu râvn?, M? gr?besc, ?i nu preget s? p?zesc poruncile Tale. (Psalmul 119:60).

    Când a fost ultima dat? când a?i auzit pe cineva predicând din 1 Corinteni 16:22, “Dac? nu iube?te cineva pe Domnul Isus Cristos, s? fie anatema (blestemat)”? Unele lucruri nu sunt populare, prin urmare, nu le auzi foarte des (poate chiar deloc). Vorbind împotriva Cr?ciunului, nu este cu siguran?? popular, dar trebuie s? ne împotrivim ?i s? cerem lui Dumnezeu s? ne elibereze de sp?larea-creierului a acestei societ??ii în care tr?im.

    El s? ne acorde s? tr?im via?a pe deplin dup? voia Sa, (sfânt ?i separat de orice r?u) într-un chip vrednic de Domnul, ca s?-I fim pl?cu?i în orice lucru: aducând roade în tot felul de fapte bune, ?i crescând în cuno?tin?a lui Dumnezeu:(Coloseni 1:10).

    a true church http://www.atruechurch.info

    Traducere: Sanda Vasile

  2. o daca ar fi in fiecare biserica un aurel munteanu sa tune cu putere aceste adevaruri’poate unii s-ar mai trezi la realitate impotrivindu-se obiceiurilor ce au patruns in biserica pt. ca asa de mult ne-am invatat cu ele ca nu mai stim sa discernem ce-i placut domnului si ce nu. in veci sa fii binecuvantat frate aurel.amin.

  3. Donu sa te binecuvinteze frate aurel pt ca ai postat ,putem sa-i spunem un fel de predica,de Charles Halff

    Daca nu o faceai tu,o faceam io;))

    Pace voua!

  4. Ar trebui cre?tinii s? s?rb?toreasc? Cr?ciunul ?

    De Charles Halff

    Pân? acum aproape 30 de ani, eu obi?nuiam s? s?rb?toresc Cr?ciunul la fel de mult ““ sau chiar mai mult decât ““ oricare dintre “neamuri”. Poate gândi?i c? e ciudat, din moment ce eu am fost n?scut ?i crescut într-o familie de evrei. Dar familia mea a avut în fiecare an, întotdeauna un pom de Cr?ciun, pentru c? era foarte popular s? faci lucrul acesta. Noi aveam ornamente, vâsc, coroni?e de Cr?ciun (cunun? de Avent)*, cadouri ?i toate celelalte lucruri care ?in de s?rb?torirea Cr?ciunului.
    Vede?i dumneavoastr?, poporul evreu s?rb?tore?te ast?zi Cr?ciunul, nu din cauza na?terii lui Hristos, ci pentru c? este o tradi?ie popular? ?i parte a culturii zilelor noastre. Cr?ciunul este la fel de american precum pl?cinta cu mere ?i hamburgerul. ?i eu am s?rb?torit Cr?ciunul timp de aproape 22 de ani din via?a mea, pân? când Dumnezeu mi-a deschis ochii s? v?d falsitatea acestei s?rb?tori p?gâne.
    Eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul acum, ?i asta nu pentru c? sunt evreu, nu acesta este motivul. L?sa?i-m? s? v? spun adev?ratul motiv pentru care eu nu mai celebrez acest? s?rb?toare p?gân?.

    Cr?ciunul nu este doctrin? biblic?

    În primul rând, Cr?ciunul nu este doctrin? biblic?. Dac? binecuvântatul nostru Domn ar fi vrut ca noi s? s?rb?torim na?terea Sa, atunci El ne-ar fi spus când ?i cum s? s?rb?torim aceasta. Dar Hristos nu a spus niciodat?, nim?nui s?-I s?rb?toreasc? na?terea. Ba mai mult noi ?tim din Biblie ?i din istoria Bisericii c? apostolii ?i biserica primar?, niciodat? nu au s?rb?torit na?terea lui Hristos.
    De fapt, sunt doar dou? relat?ri despre serbarea zilei de na?tere în Biblie; iar ambele sunt în leg?tur? cu câte o crim?. Biblia ne spune în Geneza 40:22 c? în timpul uneia din marile petreceri date de Faraon cu ocazia zilei sale de na?tere, el îl omoar? pe mai marele pitarilor.
    Cealalt? relatare a Scripturii despre s?rb?torirea unei zile de na?tere, este cu privire la Irod, care l-a omorât pe Ioan Botez?torul. Eu personal, cred c? Dumnezeu a prezentat inten?ionat aceste dou? celebr?ri ale unor zilei de na?tere pentru a ne avertiza ?i a ne înv??a, ar?tându-ne c? El nu g?se?te nici o pl?cere în celebrarea zilei de na?tere ?i a altor anivers?ri.
    Biblia este revela?ia complet? ?i final? a lui Dumnezeu c?tre om, ea ne spune nou? tot ceea ce avem nevoie s? ?tim pentru via?a noastr? spiritual? (vezi 2 Timotei 3:16). Noi nu trebuie s? mergem în afara Bibliei pentru nimic. Cuvântul lui Dumnezeu ne spune cum s? ne închin?m, în ce fel s? d?ruim bani pentru a sus?ine lucrarea Domnului, cum s?-i evangheliz?m pe cei pierdu?i, cum s? lu?m Cina Domnului, ?i orice altceva ce ?ine de via?a cre?tin?. Dar niciodat? în Biblie, Dumnezeu nu ne spune s? s?rb?torim Cr?ciunul! Ne este spus s? ne aducem aminte de moartea Domnului, dar nic?ieri nu ni se spune s? s?rb?torim na?terea Sa.
    Poporul lui Dumnezeu ar trebui s? fie poporul Bibliei. Noi ar trebui s? tr?im în înv???tura sfântului Cuvânt al lui Dumnezeu. Deoarece, Cr?ciunul nu este niciodat? men?ionat în Biblie, acesta este un motiv suficient pentru a nu avea nimic de-a face cu el. Dar aceasta nu este totul.

    Hristos nu S-a n?scut pe 25 decembrie

    Al doilea motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul este acesta: Hristos nu S-a n?scut pe 25 decembrie. Observa?i:
    “?i a n?scut pe Fiul ei cel întâi n?scut, L-a înf??at în scutece, ?i L-a culcat într-o iesle, pentruc? în casa de poposire nu era loc pentru ei. În ?inutul acela erau ni?te p?stori, care st?teau afar? în câmp, ?i f?ceau de straj? noaptea împrejurul turmei lor… Dup? ce au plecat îngerii de la ei, ca s? se întoarc? în cer, p?storii au zis unii c?tre al?ii: “Haidem s? mergem pân? la Betleem, ?i s? vedem ce ni s-a spus ?i ce ne-a f?cut de cunoscut Domnul.” (Luca 2:7,8,15)
    Nu rata?i aceast? idee: P?storii “ST?TEAU AFAR? ÎN CÂMP” ?i aveau grij? de turma lor în noaptea în care Domnul Isus S-a n?scut. În vreme ce p?storii vegheau oile, mesajul despre na?terea lui Isus a ajuns la ei.
    Este un fapt bine-cunoscut, c? luna decembrie cade în mijlocul sezonului ploios în Palestina, iar oile sunt ?inute în staul în aceast? perioad? a anului. Întotdeauna p?storii î?i ?ineau turmele, în ?arcuri, din octombrie pân? în aprilie. Ei î?i aduceau oile de la munte ?i de la câmpie nu mai târziu de 15 octombrie, pentru a le proteja de sezonul rece ?i ploios care începe din aceast? dat?. A?a c?, na?terea lui Hristos nu a putut avea loc la sfâr?itul lui decembrie.
    Luca 2:1,3 ne spune c? în vremea na?terii Domnului Isus a fost dat un decret “s? se înscrie toat? lumea … To?i se duceau s? se înscrie, fiecare în cetatea lui.” Aceast? înscriere nu putea avea loc pe timpul iernii. Cezar Augustus împ?ratul Romei, cu certitudine nu ar fi chemat popula?ia la a?a ceva în mijlocul iernii. C?l?toriile in aceast? perioad? a anului erau extrem de dificile; a?a practic ar fi fost imposibil pentru to?i s? împlineasc? decretul care le-a fost dat atunci. Domnul însu?i are o m?rturie în leg?tur? cu rigorile unei c?l?torii pe timpul iernii. El le spune oamenilor s? se roage ca fuga lor de la sfâr?it, s? nu fie iarna (vezi Matei 24:20).
    Nimeni nu ?tie cu exactitate ziua în care S-a n?scut Isus, dar dup? toate probabilit??ile El S-a n?scut în prima jum?tate a lunii octombrie. Noi putem fi aproape siguri de aceasta pentru c? lucrarea Sa pe p?mânt a durat trei ani ?i jum?tate, iar El a fost crucificat în ziua a paisprezecea a lunii Nisan, care corespunde cu luna aprilie în zilele noastre (vezi Ioan 19:31 ?i Levitic 23:5). Dac? ne întoarcem înapoi trei ani ?i jum?tate în momentul în care Isus avea 30 de ani ““ atunci când El ?i-a început lucrarea Sa public? ““ ajungem la luna octombrie. Aceasta a fost probabil luna în care binecuvântatul nostru Domn a venit pe lume.
    Oricum s? ne amintim c? nu data în care S-a n?scut Isus este important?. Lucrul cu adev?rat important, este c? El S-a n?scut ?i apoi a murit pentru p?catele noastre. Noi nu ne închin?m unui copil neajutorat culcat într-o iesle, ci noi ne închin?m lui Hristos cel înviat ?i prosl?vit care are toat? puterea în cer ?i pe p?mânt (vezi Matei 28:18).

    Originea Cr?ciunului

    Unde crezi tu, c? î?i are originea Cr?ciunul? Cu siguran?? nu în Dumnezeu! Cr?ciunul a început cu cei ce se închinau soarelui, înc? din timpul lui Nimrod, omul care a supravegheat construirea turnului Babel. Acesta este un alt motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul.
    Cu mii de ani înainte de na?terea lui Isus, p?gânii din toate ??rile s?rb?toreau pe 25 decembrie ziua de na?tere a unui zeu, numit zeul soare. Semiramis, v?duva lui Nimrod, a fost mama sa. Ea pretindea c? este împ?r?teasa cerului. Ea a avut un fiu care se presupune c? s-a n?scut pe 25 decembrie; numele s?u era Tamuz
    Potrivit cu toate religiile p?gâne din acel timp, Tamuz a avut parte de o na?tere miraculoas?; de-a lungul secolelor ea a fost celebrat? cu petreceri, s?rb?tori s?lbatice ?i orgii de be?ie. S?rb?toarea p?gân? a zilei de na?tere a lui Tamuz, se desf??ura chiar dup? exemplul pe care el l-a dat. El a fost cel mai mare iubitor de femei, de b?uturi tari, de glume murdare, ?i de alte distrac?ii senzuale. Se spune c? el iubea pe toat? lumea ?i toat? lumea îl iubea pe el. Iar 25 decembrie era ziua când toate religiile p?gâne s?rb?toreau ziua de na?tere a lui Tamuz, zeul soare.
    Toate aceste lucruri sunt expuse clar în marea carte a lui Alexander Hislop “The Two Babylons” (Cele dou? Babiloane)*. Orice enciclopedie serioas? va dovedi aceste lucruri.
    Unii vor spune:”Ce putem face dac? ne-am n?scut într-o lume p?gân?? Ce putem face dac? am fost îndoctrina?i ?i am crescut cu obiceiuri ?i doctrine p?gâne? O, da, noi putem face ceva! Hristos a spus: “Ve?i cunoa?te adev?rul, ?i adev?rul v? va face slobozi.” Deci, exist? doar un singur lucru drept pe care tu trebuie s? îl faci cu privire la aceste obiceiuri p?gâne, ?i anume, s? le respingi ?i s? nu ai nimic de-a face cu ele. Na?terea lui Hristos dintr-o fecioar? este un eveniment binecuvântat, dar, s?rb?torirea Cr?ciunului este un lucru r?u ?i p?gân.
    Este simplu de v?zut, nu-i a?a, c?ci Cr?ciunul este o s?rb?toare p?gân? care a ap?rut în p?gânul Babilon? Fie ca ?i noi, credincio?i n?scu?i din nou s? nu avem nimic de-a face cu aceasta.

    Cr?ciunul: o s?rb?toare Catolic?

    Un alt motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul, este acesta: Cr?ciunul este o s?rb?toare Catolic?. De ce ar trebui eu s? fur Cr?ciunul de la catolici? Ei îl au de la p?gâni, iar eu îi las bucuros s? îl p?streze.
    Remarca?i ce a avut de spus Enciclopedia Americana despre Cr?ciun ?i catolicism: “Cr?ciunul ““ Potrivit mai multor surse, el nu a fost s?rb?torit în primele secole ale bisericii cre?tine, pentru c?, cre?tinii obi?nuiau s? s?rb?toreasc? moartea unei persoane remarcabile mai degrab? decât na?terea sa. O s?rb?toare a fost stabilit? în memoria Salvatorului în secolul IV. În secolul V Biserica Romano-Catolic? a ordonat s? fie s?rb?torit? pentru totdeauna în ziua vechii s?rb?tori Romane, date în cinstea na?terii lui Sol. Crengu?ele ?i alte plante, vâscul, butucul de Cr?ciun, b?uturile speciale pentru aceast? ocazie, toate acestea sunt precre?tine. Pomul de Cr?ciun s-a g?sit chiar ?i la romani. A fost adus din Germania în Marea Britanie.
    Enciclopedia Britannica are de spus urm?toarele despre Cr?ciun: “Cr?ciunul (adic?, din englez?: mesa lui Hristos)* nu a fost printre primele s?rb?tori ale bisericii.”
    S? lu?m însu?i cuvântul Cr?ciun (Christmas în limba englez?)* ?i s? îl analiz?m. Ce înseamn? el? “Mesa lui Hristos”. Mesa este o rug?ciune, care este citit? sau cântat?, pentru sufletul unei persoane decedate. Un cre?tin n?scut din nou, nu are nimic de-a face cu mesele. ?i totu?i, mul?imi de cre?tini practican?i, vor spune “Cr?ciun fericit” (Merry Christmas)*, f?r? s? realizeze vreodat? c? de fapt spunând aceasta, ei amestec? pre?iosul ?i sfântul nume a lui Hristos cu o s?rb?toare a demonilor. Domnul ne spune într-un mod cât se poate de clar, c? nu trebuie s? amestec?m numele S?u cu vreo s?rb?toare p?gân? sau cu vreun zeu p?gân. Domnul spune în Ezechiel 20:39: “…?i nu ve?i mai pâng?ri Numele Meu cel sfânt…”.
    Cr?ciunul (da?i-mi voie s? m? repet) este o s?rb?toare Romano-Catolic?. Noi o avem de la Catolici, ?i ei o au de la p?gâni. Pe 25 decembrie p?gânii din Imperiul Roman s?rb?toreau na?terea zeului soare. Dup? ce împ?ratul roman Constantin, a câ?tigat b?t?lia de la podul Milvian, el i-a obligat pe p?gânii din imperiu s? se boteze în biserica cre?tin?. Astfel to?i ace?ti p?gâni boteza?i i-au dep??it cu mult ca num?r pe adev?ra?ii cre?tini.
    Din moment ce, biserica se închina Domnului Isus ca ?i Fiu a lui Dumnezeu, când 25 decembrie se apropia ?i p?gânii voiau s? se închine lui Tamuz, zeul soare, Constantin a ?tiut c? trebuie s? fac? ceva. A?a c? el a vrut ca biserica s? combine închinarea la Tamuz cu na?terea lui Hristos, a?a c? a fost instituit? o mes? special?, ca s? fie toat? lumea fericit?. Toat? aceast? închinare p?gân?, a fost adus? în biserica cre?tin?, ?i a fost numit? “Christ-mass” (mesa lui Hristos sau Cr?ciun)*
    Da, de fiecare dat? când spunem “Merry Christmas” ( în române?te: Cr?ciun fericit !)*, noi de fapt amestec?m sfântul ?i pre?iosul nume al lui Hristos cu p?gânismul.

    Lumea ?i Cr?ciunul

    Aceasta îmi ofer? urm?torul motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul. Acesta este din lume iar nou? ne este poruncit: “Nu iubi?i lumea nici lucrurile din lume. Dac? iube?te cineva lumea, dragostea Tat?lui nu este în el”(1 Ioan 2:15).
    Simplul fapt c? lumea, care îl ur??te pe Hristos ?i sângele S?u care r?scump?r? din p?cat, face mai mult? zarv? în jurul Cr?cinului, decât în jurul oric?rei altei s?rb?tori, îmi dovede?te mie c? s?rb?toarea Cr?ciunului nu este de la Dumnezeu. Dac? 25 decembrie este într-adev?r ziua de na?tere a binecuvântatului Fiu al lui Dumnezeu, atunci lumea nu ar avea nimic de-a face cu aceasta.
    Mai mult decât atât, nici nu trebuie s? fi cre?tin pentru a s?rb?tori Cr?ciunul. Chiar ?i în ??rile necre?tine, atee, oamenii s?rb?toresc Cr?ciunul.
    Oameni din toat? lumea, dintre care marea majoritate nu au nici m?car idee despre Biblie sau despre Isus Hristos sunt captiva?i de s?rb?toarea Cr?ciunului. A lua Cr?ciunul de la lume, ar fi mai greu decât a lua o bomboan? de la un copil.
    În Luca 16:15, Hristos face o remarcabil? afirma?ie: “…pentru c? ce este în?l?at între oameni, este o urâciune înaintea lui Dumnezeu.” Deci, Domnul spune c? tot ce înal?? oamenii este urât înaintea lui Dumnezeu. Nu consider? oare oamenii Cr?ciunul mai presus decât orice altceva ? Oare nu ne spune aceasta c?ci, Cr?ciunul nu este de la Dumnezeu ?
    S? spunem lucrurilor pe nume, lumea este c?s?torit? cu idolul Cr?ciunului. De fapt, mai mul?i oameni se îmbat? la Cr?ciun decât în oricare alt? perioad? a anului. Sunt mai multe petreceri mari ?i mai multe cheltuieli egoiste decât in orice alt anotimp. Nu dovede?te acest lucru c?ci Cr?ciunul nu este din Dumnezeu?
    Lumea iube?te Cr?ciunul, dar îl ur??te pe Hristos.

    Tradi?ie nescriptural?

    Un alt motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul, este fiindc? acesta e plin cu tradi?ii nescripturale. Schimbul de cadouri, pomul de Cr?ciun, cântatul de colinzi ?i Mo? Cr?ciun, toate acestea au origini p?gâne. Acestea au p?truns în biseric? în timpul, secolului IV sau ulterior.
    Sunt multe tradi?ii nescripturale care au denaturat povestirea na?terii minunatului nostru Salvator. De exemplu, mul?i oameni cred c? magii din R?s?rit ?i p?storii au fost împreun? la Betleem în timpul în care Domnul s-a n?scut. Dar nimic nu poate fi mai departe de adev?r. P?storii au venit la Betleem s?-L vad? pe Isus la na?terea Sa. Magii au venit în Nazaret s? Îl vad? pe Isus, atunci când El avea aproape 2 ani (vezi Matei 2:16).
    Ba mai mult Biblia nu ne spune nimic despre trei magi, nici c? ace?ti trei magi ar fi fost regi. De fapt Biblia nu ne d? nici un num?r ci spune pur ?i simplu c? erau ni?te magi.
    Poate cea mai rea parte a Cr?ciunului este c? mii de p?rin?i î?i vor înv??a copii minciuna cu Mo? Cr?ciun. Copiilor li se spune c? Mo? Cr?ciun locuie?te la Polul Nord, ?i o dat? pe an, în fiecare an, el î?i umple sania cu juc?rii pentru b?ie?ii ?i feti?ele care au fost cumin?i de-a lungul întregului an. Dac? ei au fost buni, el îi va recompensa dându-le juc?rii în ajunul Cr?ciunului; iar dac? au fost r?i el nu va trece pe la ei.
    Nu e de mirare c? de multe ori atunci când copii cresc ?i înva?? adev?rul, ei se întreab? dac? nu cumva ?i Hristos este tot un mit.
    Biblia spune în Coloseni 3:9, “Nu v? min?i?i unii pe al?ii…” La fel ne este poruncit în Efeseni 4:25 ” De aceea, l?sa?i-v? de minciun?: “Fiecare dintre voi s? spun? aproapelui s?u adev?rul…”.
    Acum, eu ?tiu c? unele mame iubitoare vor spune: “Nu crede?i c? ar trebui s? d?ruim copiilor no?tri momente pl?cute? Ei oricum nu în?eleg tot p?gânismul din spatele Cr?ciunului.”
    Dar, d?-mi voie s? te întreb, mam?. Este necesar s? târâm numele binecuvântatului nostru Domn spre cel mai de jos nivel al satisfacerii ?i be?iei firii pentru a oferi copiilor ni?te momente pl?cute? De o mie de ori, nu! Haide?i s?-i înv???m pe copiii no?tri adev?rul despre Cr?ciun. Cuvântul lui Dumnezeu ne spune c? ar trebui s? ne cre?tem copiii în mustrarea ?i înv???tura Domnului (vezi Efeseni 6:4). De ce ar trebui noi s? dezonor?m numele lui Hristos într-un asemenea mod, sub pretextul oferirii unor clipe pl?cute copiilor no?tri? Mai sunt 364 de alte zile pe durata unui an, în care noi am putea face cadouri copiilor no?tri.

    Petreceri ?i schimburi de cadouri

    F?r? îndoial?, cea mai important? parte a Cr?ciunului este pentru cei mai mul?i oameni, cump?ratul ?i schimbul de cadouri. Eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul pentru c? schimbul cadourilor, nu are nimic de-a face cu na?terea lui Hristos.
    Probabil unii dintre voi se întreab?, “Dar magii, nu au oferit daruri lui Isus?”. Ba da, ei cu siguran?? au f?cut acest lucru, dar ei nu ?i-au dat daruri unul altuia. Iar darurile lor nu au fost daruri pentru ziua na?terii, pentru c? magii nu au venit s?-L vad? pe Isus decât când El avea aproape doi ani (vezi Matei 2:16). P?storii au venit ?i L-au vizitat pe Isus la na?terea Sa, dar magii au venit s?-L vad? cu aproape doi ani mai târziu.
    A?i ?tiut c? obiceiul de a da cadouri unui rege era un obicei comun în Orientul Îndep?rtat? Acesta este motivul pentru care magii I-au adus daruri lui Isus ““ pentruc? El s-a n?scut ca s? fie Regele Evreilor. Dar acelea nu erau daruri pentru ziua de na?tere. A?a c? nu exist? nici o leg?tur? între Cr?ciun ?i na?terea lui Hristos, în aceast? privin??.
    Un ultim cuvânt înainte de a p?r?si acest subiect al schimbului de cadouri. Permite?i-mi s? v? ar?t c?ci chiar ?i aceasta este o parte a programului anticristic a lui satan. Cea mai mare celebrare a Cr?ciunului va avea loc în groaznicile zile ale necazului cel mare. În timpul domniei lui Anticrist, tot iadul va fi dezlegat. Cei doi martori ai lui Dumnezeu pe care El Îi va trimite la oamenii de pe p?mânt, vor fi omorâ?i, dup? ce El Î?i va încheia lucrarea cu ei. Pute?i ghici cine îi va omorî? Anticristul va fi cel care va face acest lucru. Asculta?i Cuvântul Domnului: “Când î?i vor ispr?vi m?rturisirea lor, fiara care se ridic? din Adânc, va face r?zboi cu ei, îi va birui ?i-i va omor (Apocalipsa 11:17)
    Sub domnia lui Anticrist va avea loc ultima ?i cea mai mare s?rb?toare a Cr?ciunului. Ca ?i rezultat al mor?ii celor doi profe?i ai lui Dumnezeu, lumea va fi a?a de încântat? ?i vesel? încât ei î?i vor da daruri unul altuia. Auzi?i ce spune Biblia: “?i oameni din orice norod, din orce semin?ie, de orice limb? ?i de orice neam, vor sta trei zile ?i jum?tate, ?i vor privi
    trupurile lor moarte, ?i nu vor da voie ca trupurile lor moarte s? fie puse în mormânt.
    ?i locuitorii de pe p?mânt se vor bucura ?i se vor veseli de ei; ?i î?i vor trimite daruri unii altora, pentruc? ace?ti doi prooroci chinuiser? pe locuitorii p?mântului.” (Apocalipsa 11:9,10)
    De ce dovad? în plus mai avem nevoie pentru a realiza c?ci Cr?ciunul nu este de la Dumnezeu? Cu adev?rat, poporul Domnului nu ar trebui s? celebreze Cr?ciunul. El este anti-Dumnezeu, anti-Hristos, satanic, ?i nescriptural. Chemarea lui Dumnezeu este,”Ie?i?i din mijlocul lor, ?i desp?r?i?i-v? de ei, zice Domnul; nu v? atinge?i de ce este necurat…” (2 Corinteni 6:17). Dumnezeu le porunce?te poporului S?u: “… ?i nu lua?i deloc parte la lucr?rile neroditoare ale întunerecului, ba înc? mai degrab? osândi?i-le” (Efeseni 5:11).

    Cr?ciunul condamnat de Puritani

    Istoria p?gân? a Cr?ciunului a fost bine cunosct? de-a lungul veacurilor. De fapt, odat?, s?rb?torirea acestui obicei p?gân a fost interzis? prin lege în Anglia. În 1644, Parlamentul a declarat Cr?ciunul ca fiind ilegal ?i în consecin?? el a fost abolit. Puritanii englezi priveau s?rb?toarea Cr?ciunului ca fiind lucrarea Satanei.
    Odat?, în istoria timpurie a Americii s?rb?torirea Cr?ciunului a fost scoas? în afara legii. Legea a fost adoptat? de curtea suprem? a coloniei Massachusetts în anul 1650, lege care hot?ra ca to?i cei ce s?rb?toreau Cr?ciunul s? fie pedepsi?i. În aceast? lege se spunea: “Cine, vreodat? va fi g?sit s?rb?torind vreo astfel de zi precum, Cr?ciunul, sau sub orice alt? form?… va fi supus unei amenzi de 5 ?ilingi.” Preambulul legii explic? scopul ei, acela de
    ” a preveni dezordinile… (provenite din) celebrarea unor astfel de s?rb?tori ?inute în mod supersti?ios în alte ??ri, spre marea dezonorare a lui Dumnezeu, ?i pentru ofensa altora.” Dup? ce pelerinii de pe vasul Mayflower au debarcat în 1620, în primul 25 Decembrie ei au muncit ?i au t?iat copaci, ” Pentru a evita orice frivolitate în ziua uneori numit? Cr?ciun.”
    Împotrivirea fa?? de s?rb?torirea Cr?ciunului a continuat ?i imediat dup? doua jum?tate a secolului XIX. Un articol din edi?ia 26 decembrie 1885 a ziarului The New York Daily Times afirma ” Bisericile Prezbiterienilor, Bapti?tilor, ?i Metodi?tilor nu au fost deschise pe 25 decembrie, exceptând câteva ?coli misionare, care au s?rb?torit. Ei nu accept? aceast? zi ca fiind una sfânt?, dar bisericile Anglicane, Catolice precum ?i cele Germane au fost toate deschise. În interior, ele au fost împodobite cu brazi.”
    Puritanii au ?tiut adev?rul despre Cr?ciun ?i l-au privit ca pe o s?rb?toare p?gân?. Ar fi bine, dac? to?i credincio?ii ar urma exemplul lor.

    Dar pomul de Cr?ciun ?

    Un alt motiv pentru care eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul, este c? Biblia condamn? pomul de Cr?ciun. Observa?i: “A?a zice Domnul: “Nu înv??a?i calea na?iunilor ?i nu v? însp?mânta?i de semnele cerurilor, pentru c? na?iunile se însp?imânt? de ele. Pentru c? obiceiurile popoarelor sunt de?ert?ciune. Pentru c? unul taie un copac din p?dure; este lucrat de mâinile me?terului, cu securea; îl împodobesc cu argint ?i cu aur; îl înt?resc cu cuie ?i cu ciocane, ca s? nu se mi?te… Ci cu to?i sunt f?r? minte ?i nebuni; înv???tura de?ert?ciunilor este lemn!” (Ieremia 10:2-4,8)**.
    Aici avem o descriere perfect? a pomului de Cr?ciun, numit de Dumnezeu, “calea na?iunilor”. Nou? ne este poruncit s? nu înv???m aceast? cale ?i nici s? nu mergem pe ea! Pomul de Cr?ciun este de asemenea prezentat în acest pasaj ca fiind un idol. Versetul 5, ne spune c? ace?ti pomi nu pot vorbi – nu pot umbla – ci trebuie s? fie transporta?i. Unii oameni interpreteaz? gre?it aceasta, astfel încât, ei ajung la concluzia c? nu este nimic r?u în a avea un pom de Cr?ciun; dar în nici un caz Scriptura nu încearc? s? ne spun? a?a ceva. Mai degrab?, profetul Ieremia ne spune c? aceasta este de?ert?ciune ?i prostie, el spune: “Nu înv??a?i calea na?iunilor…”
    Unii oameni ar sta treji toat? noaptea pentru a lucra la un pom b?trân ?i mort. Ei îl cioplesc, apoi pentru pu?in? vreme ei stau ?i admir? lucrarea mâinilor lor. Apoi mul?i dintre ei vor sta treji toat? noaptea ?i se vor uita la acest b?trân pom de Cr?ciun.
    Eu sper c? unii dintre predicatorii vo?tri se vor trezi în mijlocul nop?ii ?i vor arunca acest b?trân pom afar? din casele voastre, ?i afar? din biserica voastr?, direct în capul lui Satan. Îmi dau seama, c? unii dintre voi vor scrâ?ni din din?i ?i m? vor numi “îngust”. Bine, pute?i s? m? numi?i cum dori?i, dar eu doar v? dau Cuvântul lui Dumnezeu.
    ?tia?i c?ci, “copacul verde” este men?ionat de 14 ori în Biblie, ?i de fiecare dat? este asociat idolatriei? (Noi am g?sit în Biblia englez? 13 referiri la “copacul verde”, din care doar10 cu referire la idolatrie; în Biblia Cornilescu g?sim “copacul verde” men?ionat de 9 ori în asociere cu idolatria)*. Nu exist? nici un loc în Biblie unde Dumnezeu s? vorbeasc? de bine despre folosirea unui “copac verde” în leg?tur? cu adev?rata închinare.
    Poate tu te întrebi, de ce oamenii au un pom de Cr?ciun pe tot parcursul s?rb?torii. Po?i c?uta în Biblie mult ?i bine, dar tu nu vei g?si acolo nici un motiv pentru a?a ceva. Prima împodobire a unui “copac verde” a f?cut? de p?gânii greci în închinarea lor la zeul Adonia, care dup? ce a fost ucis, chipurile ar fi fost adus înapoi la via?? de ?arpele Aessulapius. La fiecare Cr?ciun o mul?ime de oameni fac rost de un brad ?i îl vor împodobi cu sclipici, lumini ?i beteal?, nerealizând c? ei de fapt urmeaz? tradi?ia p?gân? în onoarea unor dumnezei fal?i.
    F?r? îndoial? c? exist? mul?i cre?tini sinceri, care cred c? Îl onoreaz? pe Hristos având pom de Cr?ciun, pe când în realitate Îl dezonoreaz? pe El, implicându-se într-o s?rb?toare p?gân? pe care Dumnezeu o ur??te.
    În vreme ce cite?ti aceste rânduri poate vei spune, “Am pomul meu de Cr?ciun dar eu nu m? închin lui, a?a c?, în consecin??, nu v?d nimic r?u în a-l avea.” Las?-m? s?-?i amintesc c? oricum nu tu determini ce este corect ?i ce e gre?it. Dumnezeu este cel ce hot?r??te ce e corect, ?i ce e gre?it. Dac? pomul de Cr?ciun nu este un idol pentru tine, de ce te împotrive?ti a?a când trebuie s? renun?i la el? Ce faci tu acolo jos, în genunchi, când pui cadourile sub el?

    S?rb?torirea zilelor, interzis?

    În sfâr?it, eu nu s?rb?toresc Cr?ciunul pentruc?, în har, Cuvântul lui Dumnezeu îmi interzice celebrarea oric?rui fel de zile de s?rb?toare. Asculta?i: “Voi p?zi?i zile, luni, vremuri ?i ani. M? tem s? nu m? fi ostenit degeaba pentru voi” (Galateni 4:10,11),
    A?i vrea s? reaccentuez: eu nu ?tiu nici un singur lucru legat de Cr?ciun care s? fie biblic. Tu trebuie s? mergi în afara Bibliei pentru a înv??a despre pomul de Cr?ciun, Mo? Cr?ciun,coroni?e de Cr?ciun (cununa de Avent)*, vâscul, butucul de Cr?ciun ?i toate celelalte lucruri care sunt în s?rb?toarea Cr?ciunului. Haide?i s? fim cinsti?i înaintea lui Dumnezeu, ?i s? admitem c? aceasta este o s?rb?toare p?gân? ?i o în?el?torie a diavolului.
    Oricine care gânde?te cât de pu?in ar trebui s? fie capabil s? vad? c?ci Cr?ciunul nu este bun decât pentru un lucru ““ s? aduc? bani magazinelor ?i oamenilor de afaceri. Cr?ciunul nu este în Biblie. S?rb?torirea zilelor este un semn de sl?biciune, de pruncie ?i lips? de cre?tere spiritual?. Pentru membrii trupului lui Hristos nu exist? zile sfinte ?i speciale. Domnul vrea ca noi s? Îl slujim pe El în toate cele 365 de zile ale anului.
    Noi nu ne închin?m unui Hristos mort, ?i nici unui copil nejutorat culcat într-o iesle, ci noi ne închin?m Hristosului real, viu care tr?ie?te pe tot parcursul anului.
    Câteodat? unii oameni bine inten?iona?i, vor face urm?toarea afirma?ie: “Haide?i s?-L aducem pe Hristos înapoi în Cr?ciun!” Asta sun? foarte bine la suprafa?? ““ dar, dragii mei, cum putem noi s?-L aducem înapoi pe Hristos în ceva în care El nu a fost niciodat? ?
    Charles Haddon Spurgeon, faimosul predicator englez al secolului XIX, spunea: “Noi nu avem supersti?ii cu privire la timpuri ?i vremuri. Bineîn?eles noi nu credem în actuala s?rb?toare bisericesceasc? numit Cr?ciun… noi nu g?sim nici un cuvânt scriptural pentru s?rb?torirea vreunei zile, ca zi de na?tere a Mântuitorului; a?a c? în consecin??, aceast? s?rb?toare este o supersti?ie, pentruc? nu are autoritate divin?… probabil, c? “zilele sfinte” au fost aranjate astfel încât s? se potriveasc? cu s?rb?torile p?gâne… ce absurd, s? gânde?ti c? am putea s? celebr?m în spiritul lumii, împreun? cu clovnul Jack Frost (Clovnul s?rb?torii, al sezonului in context britanic)* un Mo? Cr?ciun în?el?tor ?i lumesc, împreun? cu un program de adev?r sacru amestecat cu distrac?ie, în?el?torie ?i fic?iune.” (Citat din “Metropolitan Pulpit Series”, Pilgrim Publication: Pasadena, Texas, 1871, p.1026).
    În timp ce lumea s?rb?tore?te Cr?ciunul, cu schimbul lui de cadouri ?i petreceri s?lbatice, care ar trebui s? fie atitudinea noastr?? Cuvântul lui Dumnezeu ne spune limpede c? noi nu ar trebui s? avem nimic de-a face cu aceast? s?rb?toare p?gân?. S? nu asociem na?terea sfântului Fiu al Lui Dumnezeu cu tradi?iile p?gâne ale oamenilor. S? ascult?m cu b?gare de seam? porunca lui Dumnezeu “…desp?r?i?i-v? de ei, zice Domnul…” (2 Cor. 6:17).

    *Nota editorului.
    **Traducerea literal? nou? bazat? pe traducerea literal? Dumitru Cornilescu 1931

  5. Cuvantul lui Dumnezeu este “paine”, si de paine nu am auzit pe nimeni ca se plictiseste. plictiseala este numele unei morfine spirituale, care nu are efect asupra celui care este “in Christos”. Cat despre mesaj este extraordinar.DOMNUL ISUS A VENIT SA NE FACA -IN CARACTER- CA EL SI IN COMPORTAMENT – ASEMENEA LUI . Si asta nu ma plictiseste, ci ma invioreaza sufleteste. Aceasta este “oxigen ceresc” Si cand IL cunosti peDOMNUL,nu te mai saturi de EL.Deschide-ti inima, lasa-L sa te umple,si ai sa vezi ca…plictiseala este o nonvaloare a crestinismului autentic, al Imparatiei.Esenta Craciunului:-Sa fim ca Isus si sa traim ca EL ! nik

  6. Multumim pt predica,este un gand frumos ce se repeta “sa fim ca el”, dar este dezvoltat atat de teologic incat daca s-ar predica in biserica ar plictisi audienta si nici nu ar fi relevant zilelor pe care le traim cu totii. De fapt decat la inceputul si sfarsitul predicii se atinge subiectul textului din Luca. Tema dezbatuta “a asemanarii cu El”, ar fi fost bine sa fie dezbatuta cu un alt prilej.

  7. Nelu, raspuns lui Den
    Apreciez credinta ta, curajul de a o marturisi si zelul de a nu scapa ocazia. Eu am gandit ca tine o viata intreaga, dar incet (asa de incet!), am ajuns sa inteleg ca este numai un singur sens al lucrurilor in istorie: se va termina totul cu profetia din Dn.12:7, cand “puterea poporului sfant va fi zdrobita de tot”. As vrea sa dau un exemplu de relativitate a faptului de moment. Am cunoscut un pastor care a adus un pom de craciun in biserica si a invitat tot satul pentru dupa ameaza zilei de craciun. Rezultatul? In vara urmatoare s-au botezat 120 de persoane. S-ar putea trage o concluzie generala? Hotarat ca nu! Pomul de craciun tine de traditia crestina. Concluzia ar putea fi alta: tot ce (nui pacat, dar) poate fi folosit spre slava lui Dumnezeu, sa fie folosit, dar daca nu foloseste la nimic sa nu facem caz de acel “nimic” – nici pentru, nici contra. De exemplu, comentariul tau, in felul in care ti l-ai prezentat, poate fi o unealta in mana Satanei pentru o minte slaba, gata sa generalizeze: crestinismul a inlocuit zeitatile, nu a aparut ca ceva original. In realitate, azi, sunt o multime de lucruri care se ocolesc in predici, ca de exemplu: imbracamintea necuviincioasa, Dumnezeu este un “foc mistuitor”, cuvantul “trebuie” din 1.Co.11:10, lupta (staruinta) in rugaciune (pe care unii au aglomerat-o in lunile de iarna); mai nou sotul si sotia sunt egali in familie (familia nu mai are un “cap”) si multe, multe altele. Fii binecuvantat! 23-12-2008.

  8. buna fratilor!
    in primul rand as dori sa stiti ca pe data de 25 dec.,nu sa nascut Isus.craciunul sa sarbatorit inainte ca Isus sa se nasca.a fost un ritual al zeilor.oameni crestinii l-au schimbat in nasterea lui Isus.
    eu sant crestina botezata de 10 ani,si am aflat lucrul acesta de acum 5 ani.am fost socata sa stiu adevarul,dar acum studiez biblia mai cu deamanuntul si am descoperit ca dragostea lui Dumnezeu nu sta in faptul ca noi sarbatorim craciunul.in biblie nu este nici macar un fragment despre cum ca ar trebui sa sarbatorim nasterea lui Isus,doar de craciun.noi ar trebui sa avem craciunul in fiecare zi din viata noastra.
    nu sant impotriva sarbatori.dar as vrea ca toti predicatori sa aminteasca lucrul acesta in fiecare an.deoarece multi nu stiu lucrul acesta,si cand ar afla s-ar putea sa lase credinta in Isus.
    Isus sa va de-a intelepciune multa pt.a descoperi adevaratul Sau cuvant,care este mult mai puternic decat al oamenilor!!
    Pace fratilor!!

  9. Domnul Sa fie cu toti fratii si surorile noastre.As vrea daca se poate sa imi trimiteti niste indrumari in legatura cu Isus…sunt nou in credinta…am 13 ani si sunt un copil al Domnului doar de 6 luni.Pace voua si har Domnului.Amin

  10. mi-a placut mult expresia”devii persoana pe care o admiri”, aceasta expresie m-a facut sa inteleg esenta acestui mesaj. De ceva timp incerc sa colectez informatii despre oamenii care au lasat in urma lor reforme si schimbari benefice pentru omenire, le studiez biografia si pasii lor spre devenire, si uneori as vrea sa-i emit ca sa devin si eu la fel, dar acum am inteles mai bine ca nu-i o persoana mai perfecta ca Domnul Isus si nimeni nu a adus omenirii un lucru mai benefic ca El, si primul Lui pas spre devenire a fost Smerenia ceea ce-mi lipseste mie, ma rog ca Dumnezeu sa-mi remodeleze caracterul si vreau ca caracterul Lui sa ia nastere in caracterul meu. Familiei Ton ii doresc Sarbatori fericite si dumnezeu sa binecuvinteze lucrarea pe care o faceti.Inessa.

  11. In timp ce Mos Craciun cu burta ca o minge se sarbatoreste in toate scolile din Romania, in mass media si oriunde aiurea, fetitei mele Sefora, de 8 ani, clasa a II-a, undeva in Prahova, i s-a interzis sa recite poezia “Prunc in scutece sarace” (la serbarea scolara) pe motiv ca ar fi… lunga! Si probabil plictisitoare.Asa ca fara sa doreasca a trebuit sa recite “Iata vine Mos Craciun”! De unde?
    Iata un alt motiv pentru care Domnul Isus sta inca la usa si bate chiar si de ziua sa! Si asa cum era o caricatura din Evenimentul Zilei din 22 dec.’06, in timp ce copilul doarme linistit in camera sa, sub protectia crucii, Mos Craciun intra prin efractie pe fereastra, lasa un brad niste cadouri, si…fura Crucea de pe perete!!!
    e sarbatoare / si toti un strai mai bun si-au pus/ se canta, se coicnesc pahare/ dar unde, unde e ISUS?
    Nu stiu de ce, dar avem impresia ca mercantilismul de Craciun, numit de afaceristi X-mas, a depasit orice limite, si paote, ca si USA, noi romanii ne punem intrebarea daca mai continuam sau renuntam la aceasta sarbatoare.

  12. Aveti dreptate cei care ati scris predica asta esenta craciunului ii ceea ce s-a intamplat Fecioarei Maria;Prin Duhul Sfant Cristos S-a format in ea(Luca 1:35) si imi plac prdicile voastre foarte mult si eu spun ca de in preajma Sarbatorilor de Craciun… va doresc multa pace in casele voastre…….si Domnul sa va binecuvanteze pe toti care sunteti membri pe misiune.ro…..A Lui sa fie Slava in veci de veci.Amin

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.