“Fiecare din voi să se uite “¦ la foloasele altora”(Filipeni 2:4)
John Craig spune: “Indiferent cât de mult poate lucra un om, indiferent cât de implicată este persona lui, el nu va merge prea departe dacă nu poate lucra prin alții”. Asta te obligă să vezi valoare în ceilalți. Acest adevăr este înțeles de oamenii de succes în umblarea lor prin lumea-ntreagă.
La o reuniune internațională a directorilor executivi de firme, un om de afaceri american l-a întrebat pe un director executiv din Japonia, ce limbă consideră el a fi cea mai importantă în lumea comerțului. Americanul s-a gândit că răspunsul va fi limba engleză. Dar executivul japonez, care avea o minte sclipitoare în domeniul afacerilor, a răspuns: “Limba clientului meu”.
Nu ajunge să ai un produs sau un serviciu bun. Nu ajunge să ajungi expert. A-ți cunoaște produsul dar a nu-ți cunoaște clientul înseamnă că ai ce să vinzi, dar nu ai pe nimeni care să cumpere. Mai mult, valoarea pe care le-o atribui oamenilor trebuie să fie autentică.
Bridget Haymond, consilier pe probleme de lidership, scrie: “Poți vorbi până când te-nvinețești la față, dar oamenii își dau seama din prima, când îți pasă cu adevărat de ei”. Dacă dorești să ai relații cu alții, trebuie să te lași pe tine însuți deoparte, să-ți schimbi atenția dinspre interior spre exterior, uitând de tine și focalizându-te pe ei.
Ceea ce e uimitor este că poți s-o faci. Oricine poate. Tot ce-ți trebuie este dorința de a te schimba, hotărârea de a merge până la capăt și o serie de competențe cu care oricine se poate deprinde.
Motivația de a învăța se poate găsi în aceste cuvinte ale apostolului Pavel: “Fiecare din voi să se uite nu la foloasele lui, ci și la foloasele altora”. Când cauți ocazii de a investi în alții, le vei găsi.