MASS MEDIA SI MAREA TRIMITERE

2
229

Într-un sat din Munții Atlas din Maroc, în Nordul Africii ““ departe de marile orașe Rabat, Casablanca sau Marrakesh ““ un grup de tineri erau adunați în jurul televizorului. Făceau ce le plăcea lor cel mai mult ““ se uitau la televizor.

În Maroc și în alte țări din Nordul Africii, televiziunea este conectată cu lumea de dincolo de granițe, cu lumea mai apropiată lor, comunitatea Musulmană, iar televizorul oferă posibilitatea unor noi impresii.

Acest grup de tineri erau aproape să își termine liceul. Cineva din satul lor a făcut rost de o antenă parabolică și astfel au fost conectați la lumea exterioară. Aproape 100% din populația acestor țări are televiziune prin satelit.

Tinerii au început să jongleze printre canalele TV ““ iar pentru câteva momente s-au oprit la un canal creștin. Au început să privească, iar după o vreme au decis să sune la numărul de pe ecran și să ceară o Biblie.

Câteva zile mai târziu Biblia sosește. În colet mai găsesc numele și adresa unei persoane dintr-un oraș apropiat. L-au contactat, câteva zile mai târziu omul a venit să îi întâlnească, iar tinerii au fost surprinși: un marocan creștin.

Când au început să îi vorbească i-au spus direct:

– Ne-am uitat la programe creștine. După un timp ne-am decis să ne predăm viața Domnului, dar nu știm cum să ne rugăm. Ne poți învăța, te rugăm?

Această întâmplare este una adevărată și a avut loc în Maroc. Tinerii au privit la canalul creștin Sat 7 ce emite în arabă, canal ce are aproape 6 milioane de telespectatori din lumea arabă și Europa.

Această întâmplare ilustrează necesitatea folosirii Mass-Media pentru a promova Evanghelia, dar în același timp arată cât de important este să construim punți între creștini activi și biserici sănătoase.

Întrebarea care se pune este: putem noi promova Evanghelia eficient prin mijloace media? Citești acest articol”¦ești conectat la internet: Iată o realitate!

Iată o altă realitate, probabil mai greu de recunoscut decât prima: Toți suntem chemați să câștigăm oamenii pentru Cristos propovăduind Evanghelia. Nimeni nu poate împlini Marea Trimitere de unul singur.

Ca să fim sinceri, trebuie să recunoaștem că de la început, mulți dintre noi am încercat să ne îndeplinim lucrarea de misiune ca și cum doar organizația noastră ar fi fost pe planetă. Poate aceasta este și explicația pentru care în lume sunt înregistrate aproximativ 24 000 de organizații misionare: fiecare a crezut că el singur are întregul adevăr.

Noul trend în lucrarea de misiune este puternic și foarte creativ însă doar cooperarea unii cu alții este singura posibilitate de a ne împlini misiunea.

Cu câțiva ani în urmă crearea de rețele era o excepție ““ spuneam că e OK să lucrăm cu alții, dacă se potrivesc în agenda noastră.Astăzi crearea de rețele este o regulă. Trebuie să ne unim forțele împreună pentru a îndeplini Marea Trimitere.

Nu doar penticostalii, baptiștii, carismaticii, ci toți creștinii care descoperă astăzi beneficiile cooperării: și asta nu înseamnă că vom putea face doar mai multe lucruri împreună dacă vom pune laolaltă toate resursele, ci creștinismul va fi un semn pentru lume, o mărturie că noi, creștinii ne iubim unul pe celălalt. Aceste cuvinte ale lui Isus, nu au fost încă invalidate.
De ce ar trebui să folosim Mass Media pentru a îndeplini Marea Trimitere?

Pentru că însuși Dumnezeu a folosit media ca să își răspândească mesajul. Profeții au fost călăuziți de Duhul Sfânt să scrie ceea ce El le-a spus. Au scris pe piatră, pe papirus și pe piatră, în așa fel ca mesajul să ajungă la fiecare cititor.

Datorită folosirii Mass Media avem Cuvântul lui Dumnezeu transmis peste veacuri, însă rămas neschimbat. De-a lungul veacurilor multe povești au fost relatate verbal, asta însemnând că la fiecare repovestire mesajul s-a schimbat. Dumnezeu, însă a folosit media scrisă ca să Se asigure că, Cuvântul Său va rămâne același din generație în generație.

Știm că Dumnezeu l-a binecuvântat pe un neamț, ce a trăit în secolul XV, într-un mod special ““ numele lui este Johannes Gutenberg care a inventat tiparul. Acest om a făcut enorm pentru ca noi să avem astăzi Cuvântul tipărit. Ce te-ai face dacă nu ai avea Biblia?

Am citit această descriere a lui Gutenberg pe un site german:
“Ca și antreprenor a fost declarat a fost persecutat și alungat din oraș. Fără îndoială că invenția lui a schimbat întreaga lume: Johannes Gutenberg a creat baza comunicării moderne.

Mai târziu ““ în vremea noastră ““ a apărut radio-ul, TV și alte mijloace audiovizuale ““ nu ar trebui ca toate astea să fie unelte pentru îndeplinirea Marii Trimiteri?

Aș spune clar și răspicat “Da”. Mass Media cu formele ei noi, moderne joacă un rol cheie în împlinirea Marii Trimiteri.
• Multe din mijloacele Mass Media pot fi folosite pentru acei care nu știu să citească sau să scrie. În lumea arabă mai puțin de 50 de procente din populație știe să citească. Pot să își scrie numele și adresa, dar nu vor înțelege ce scrie într-o pagină de ziar!

• Dacă vrei să atingi inima și mintea ascultătorilor trebuie să pătrunzi în spatele porților închise și a cortinelor de fier. În casele particulare din Arabia Saudită nu poți ajunge cu Evanghelia din afară ““ n-ai putea să intri niciodată acolo prezentându-ți legitimația de pastor sau evanghelist, dar prin TV și radio poți pătrunde în cele mai închise locuri.

• Mesajul creștin se adresează inimii și minții. Decizia de a-L urma pe Cristos provoacă emoțiile și sentimentele tale. Iată motivul pentru care televiziunea poate dezvolta o dorință pentru Dumnezeu prin emisiuni eficiente. Oamenii privesc la TV ca să știe mai multe, oamenii plâng la TV, oamenii se implică atunci când privesc…

• Din deșertul Sinai se vede Arabia Saudită, pe malul celălalt al Mării Roșii. Arabia e una din țările cele mai închise din lume, însă pe fiecare acoperiș se află câte-o antenă parabolică. În proporție de 100% oamenii privesc televiziune prin satelit. Știm sigur că mii de oameni privesc programe creștine acolo în țara lor.
Cheia comunicării este să folosești cuvintele potrivite la momentul oportun. Dar nu se rezumă doar la alegerea cuvintelor potrivite. Trebuie să formulăm propozițiile într-un mod care atrage așa încât să câștigăm mințile ascultătorilor, telespectatorilor sau cititorilor.

Probabil că tu, cititorule, știi deja, cum să faci un mesaj atractiv, dar dacă decizi să îți scrii mesajul, trebuie să îl organizezi altfel. Se spune că dacă iei o predică scrisă și vrei să o publici ca și articol, poți să arunci prima pagină, pentru că atunci când vrei să publici se schimbă regulile. În scriere, nu mai e nevoie de acel început, pe care noi îl numim introducere, ci trebuie să intri direct în subiect ca să atragi atenția.

Am auzit o poveste despre un fost rege suedez. Era credincios și mergea să-L asculte pe preotul luteran de la Biserica de la castelul regal. După serviciu a avut o scurtă discuție cu preotul despre predica lui. Curios preotul l-a întrebat ce crede despre predica lui.

Regele a spus: “Ai spus lucruri foarte bune și foarte interesante, dar nu mi le pot aminti cu exactitate pentru că ai spus așa de multe lucruri astăzi, încât nu îmi mai pot aduce aminte…”

Ca să faci o lucrare eficientă trebuie să fii călăuzit de Duhul Sfânt în fiecare zi. Puterea Duhului este o sursă disponibilă pentru toți creștinii.

Duhul Sfânt nu este o doctrină ““ e o forță disponibilă pentru împlinirea Marii Trimiteri.
Puterea Rusaliilor este cheia pentru câștigarea lumii ““ iar folosirea Mass Media este unealta pentru atingerea acestui scop.
Dacă suntem deschiși, dornici să fim călăuziți de Duhul Sfânt, Dumnezeu ne va folosi, te va folosi pe tine, biserica ta și mijloacele media disponibile pentru Împlinirea Marii Trimiteri.

Oamenii care au avut succes în lucrarea lor, nu sunt oamenii care doar au crezut în puterea Duhului, ci sunt oamenii care au fost călăuziți, care s-au odihnit la umbra Celui Prea Înalt. Au fost călăuziți de Domnul să schimbe viețile, să aducă alinare, schimbare în societate, minuni care nu pot fi explicate de oameni, în mod natural.

Provocarea este lansată. Cum răspundem?

Articol scris în 27 martie cu ocazia studiului făcut de către Anne Winderdal, jurnalist din Suedia și Colegiul Biblic Est European Oradea în perioada 25-28 martie asupra potențialului evanghelicilor din Romania de a folosi Mass Media în împlinirea Marii Trimiteri.

Colegiul Biblic Est European a făcut acest studiu datorită faptului că din toamna acestui an va deschide o secție de Jurnalism Instruire Media care se adresează evanghelicilor.
www.cbee.ro

2 COMENTARII

  1. “Nu doar penticostalii, bapti?tii, carismaticii, ci to?i cre?tinii care descoper? ast?zi beneficiile cooper?rii: ?i asta nu înseamn? c? vom putea face doar mai multe lucruri împreun? dac? vom pune laolalt? toate resursele, ci cre?tinismul va fi un semn pentru lume, o m?rturie c? noi, cre?tinii ne iubim unul pe cel?lalt.”

    suna prea mult a ecumenism religios. adica toate religiile sa se adune intr-o religie universala, sa fim toti uniti, toleranti si totul e ok. cam asta ai spus tu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.