Usa deschisa pentru Iran

Dragii noștri,

Vă mulțumesc pentru rugăciunele voastre înălțate Tatălui nostru pentru suportul nostru în călătoria în Iran. De o săptămână ne aflăm în orașul Teheran, capitala Iranului. Deplasându-ne spre Est ne-am întors și în timp, fiindcă aici calendarul este altul, așa că acum aici suntem în 6 Iunie 1383, ceea ce corespunde cu 26 Mai 2004 calendarul nostru.

Nimerind în țara aceasta simți un șoc cultural. Încă din avion am văzut că toate femeile și-au scos broboadele și și le-au pus pe cap. Încă în aeroport am văzut pe perete o lege care anunța că orice femeie trebuie să fie acoperită și să respecte regulamentul femeilor. Dacă cineva dintre femei vor fi văzute neacoperite, imediat vor fi arestate bătute și aruncate în închisoare, așa mi-au mărturisit creștinii de aici. Când am ieșit în stradă, noi am fost opriți de poliție fiindcă sora Mia avea un nasture neîncheiat la haina ei deasupra, cu toate că avea o altă haină dedesubt. Iar astăzi, când soției pastorului bisericii spre care ne îndreptam , ieșind din mașină i-a căzut broboada, ei ambii s-au speriat, el a strigat și ea îndata în repezeală și-a aruncat-o pe cap.

După cum știți, în anii 70, aici a avut loc revoluția islamică, după ce țara a devenit un stat islamic, supusă legilor crude musulmane.Iranul a fost următoarea țară după Irac care urma să fie bombardată de americani, din pricina rețelei teroriste care exista în țară. Astăzi am intrat într-un magazin de drapeluri, unde am găsit și am cumpărat și drapelul Moldovei. Am dorit să cumpăr drapelul Americii, care se afla la vitrină, însă mi-au spus că le este interzis să-l vândă.

Când am insistat, ea sa dus la manager să-l întrebe, însă acela a mustrat-o aspru numai de faptul că a întrebat. Văzând aceasta , am întrebat special despre drapelul Israelului, la care ei supărați m-au anunțat că, așa țară nu există, și că există doar Palestina. McDonald’s-ul din oraș, care a încercat cineva să-l deschida cu câțiva ani în urmă, a fost ars, și acum același restaurant este vopsit în culoare diferită și cu portretele celor trei lideri spirituali. Portretele celor trei se aflau pe orice casă în orice magazin, restaurant și pe stradă la orice pas, așa că oriunde privești vezi unul din portretele lor. M-am mirat totusi ca in tara cu atâta lege nu există lege. De exemplu aproape că nu se respectă de loc regulile de circulație.

Spiritul morții se plimbă pe străzile lor, unde mașinile dau una peste alta, și mai ales peste pietoni. Este un act eroic aici să treci strada. Chiar și la roșu mașinile nu se opresc, iar pietonii sunt mereu supuși pericolului de a cădea în accident. Trotuarele sunt blocate cu niște obstacole de fier pentru că altădată motocicletele circulau chiar și pe trotuare. În câteva zile am trecut prin atâtea cazuri de accident, câte nu am avut în toată viața mea. Odată chiar m-a lovit mașina. De aceea Iranul rămâne una din țările cu cele mai multe incidente rutiere.Trebuie să fii în această țară ca să înțelegi nebunia șoferilor. După Iran cred că voi iubi din tot sufletul regulile rutiere și voi deveni cel mai bun prieten al polițiștilor.

M-am gândit atunci cum de bine legea acoperă fărădelegea. Teheranul este un oraș înconjurat de munți și cu milioane de mașini vechi iraniene, care produc un fum atât de mare, încât pentru un om neobișnuit devine ceva sufocant și greu de rezistat. Benzina este foarte ieftina, aproape 10 litri la un dollar , de aceea fiecare își poate permite să aibă o mașină veche sau o motocicletă. Autoritățile nici până acum nu știu cum să hotărască această situație extrem de periculoasă pentru locuitorii lor. Orice străin aici este cuprins de dureri de cap permanente și după câteva ore petrecute în oraș are nevoie de o odihnă pentru organismul intoxicat.

Aici am vizitat mai multe biserici oficiale cât și câteva subterane. Mi-a plăcut grozav să văd râvna și sinceritatea creștinilor. Mă gândeam că de ce ar trebui să fie pus omul în așa limite, de ce trebuie să treacă prin atâtea suferințe și presiuni pentru a-L căuta din toată inima pe Dumnezeu. În biserica pe care am vizitat-o vineri dimineața(vinerea la ei este ziua de odihnă echivalentă cu duminica noastră), pastorul a fost omorât de autorități. În biserica pe care am vizitat-o vineri seara, toți pastorii dispăreau unul după unul și îi găseau apoi tăiați sau decapitați în canale sau la gunoi (în această biserică 5 au fost omorâți).

Totuși dragostea lui Hristos a izbucnit și mai mult în inima lor încât biserica era arhiplină și toate coridoarele pline cu creștini care stateau în picioare. În timpul predicii majoritatea plângeau și rugăciunele curgeau de pe buzele lor. Mia și Costel au spus că așa erau și bisericile în România în timpul lui Ceaușescu. Cele mai persecutate aici sunt bisericile persiene. De aceea în acele biserici oamenii nu se prea apropiau de noi fiindcă se temeau de spionii islamiști. Pe când în bisericile asiriene (asirienii nu sunt musulmani din origine, ci creștini ortodocși) pastorii erau foarte prietenoși, totuși atenți fiind, că sunt urmăriți. O mare libertate însă am avut în biserica subterană.Acolo ne-au permis să prezentăm studiu Biblic.

Și la orele de studiu cu toții stăteau atât de atenți încât iți părea că mâncau Cuvântul. Surorile ne-au mărturisit despre viața amară pe care o au cu soții lor musulmani, fiind batute, ei sunt gata să le omoare pentru convertirea la creștinism. Fiecare din istoriile lor este o minune a milei și harului lui Dumnezeu, istorii vii despre cum Dumnezeu străpunge inimile celor mai cruzi aducându-i la cunoștința Adevărului. Fiecare istorie pe care am auzit-o este demnă de a fi tipărită. Cu cât este mai mare suferința și opunerea , cu atât sunt mai mari minunile lui Dumnezeu de izbăvire în locurile acestea.

Vă rog să susțineți această țară în rugăciune, și în mod deosebit pentru liderii care au participat la studiu . Pentru viziunea lor de a duce Cuvântul la fiecare suflet înrobit. Cu dragoste în Cristos,
I. C.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.